Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Jak nauczyć się jazdy na gokarcie?
Jazda na gokartach – dla początkujących
Na początek warto powiedzieć trochę o tym, jak skonstruowane są gokarty. Te, które znajdziemy na torach wyścigowych, to najczęściej pojazdy amatorskie, które nie posiadają biegów. Kierowca musi się więc skupić przede wszystkim na obsłudze kierownicy i na operowaniu pedałami. Ważne jest także to, że gokarty nie posiadają żadnego wspomagania kierownicy, przez co trudniej jest zapanować nad takim pojazdem. Trzeba przyznać, że daje to pewną przewagę kierowcom silniejszym fizycznie. Pojazd nie ma zawieszenia, a jego opony nie posiadają bieżnika, co jest charakterystyczne dla pojazdów sportowych. Zarówno napęd jak i hamulce stosowane są tu tylko na tylne koła. Kluczowa dla udanej jazdy gokartem jest odpowiednia pozycja. Wtedy zdecydowanie łatwiej będzie nam manewrować pojazdem. Dobrym sposobem jest odchylenie fotelu maksymalnie do tyłu, co spowoduje dociążenie tyłu pojazdu. Przy odchylaniu fotela musimy jednak pamiętać o tym, by mieć swobodny dostęp do kierownicy i do pedałów. Na pierwszy gokartowy wyścig warto się wybrać w sprawdzone miejsce, w którym pasują prawdziwi pasjonaci, takie jak Kart W1.Ważne czynniki przy jeździe gokartem
Na to, jak będzie nam się jeździć gokartem wpływ ma wiele czynników, a umiejętności kierowcy są tylko jednym z nich. Duże znaczenie ma tutaj przede wszystkim odpowiednia, zapewniająca dobrą przyczepność nawierzchnia. Dobry tor kogartingowy powinien być asfaltowy. Ogromne znaczenie ma także to, w jakim stanie jest pojazd, oraz czy ma dobre ogumienie. Przed startem powinniśmy też ocenić wilgotność toru, bo jest ona kluczowa dla przyczepności pojazdu. Styl jazdy powinniśmy dopasować do naszej wagi – pokonanie zakrętów będzie trudniejsze dla lżejszych kierowców, ale za to będą oni mogli szybciej rozpędzić pojazd do wysokiej prędkości. Ciśnięcie gazu do dechy nie jest jednak najlepszą taktyką na wygranie wyścigu. Najważniejsze jest jechanie uważnie i zwracanie uwagi na oznaczenia – zwłaszcza, jeśli kiepsko znamy tor. Największym wyzwaniem zawsze jest pokonywanie zakrętów. Powinniśmy starać się wjeżdżać w nie z małą prędkością, ale już przy wyjeździe znów mocno rozpędzać pojazd. Wykorzystujmy też całą szerokość toru gokarotowego, by łagodzić łuki.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana