Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Ile wynosi limit załadunku przy przewozach busem?
Transport busem
Sektor spedycji i transportu rozwija się coraz szybciej, a szczególnie popularny staje się transport busem. W wielu firmach wypiera on popularne do tej pory pojazdy ciężarowe. Dzieje się tak dlatego, że transport busami do 3,5 tony przynosi ogromne korzyści finansowe w firmie. Najważniejszą zaletą jest znaczne obniżenie kosztów przewozu, dzięki czemu przedsiębiorstwo transportowe zarabia więcej. Przewoźnicy znaleźli również wiele innych zalet związanych z transportem busem:- kierowcy nie muszą mieć specjalnych zezwoleń i licencji, jak ma to miejsce w przypadku pojazdów ciężarowych (popularnych tirów),
- kierowcą może zostać niemal każdy – wystarczy mieć prawo jazdy kategorii B,
- pojazdy do 3,5 tony wyłączone są z opłat na płatnych odcinkach dróg w Polsce i zagranicą,
- busy nie muszą być wyposażone w tachograf, czyli urządzenie rejestrujące czas pracy.
Rzeczywista ładowność busa
Busy mają wpisaną ładowność w dowód rejestracyjny, jednak należy pamiętać, że czasami wartości te mogą się różnić. Na pewno nie warto na siłę doładowywać pojazdu towarem i lepiej jest skorzystać z usług transportowych innej firmy, jeśli potrzebny jest dodatkowy środek transportu i drugi kierowca. Można również wykonać kurs na kilka razy. W przypadku współpracy z firmą spedycyjną dobrze jest przedstawić protokół z ważenia. W niektórych przypadkach wpisane w dowodzie 1100 kg może okazać się rzeczywistymi 900 kg ładowności. Rzeczywista ładowność busa zależy nie tylko od masy pojazdu. Wpływ na nią ma również waga kierowcy, paliwo, płyny znajdujące się w aucie i inne rzeczy. Producenci busów niekiedy zwiększają przestrzeń ładunkową do nawet 12 palet, zmieniając konstrukcję na lekką i aluminiową. Dzięki temu można zwiększyć ładowność nawet do 1,5 tony. Wszystko zależy jednak od modelu samochodu, materiałów wykorzystanych do jego budowy oraz dodatkowych elementów wyposażenia.Kara za przeładowanie busa w Polsce i Europie
Przeładowywanie busów jest niestety zjawiskiem bardzo popularnym, a kierowca często nie zdaje sobie sprawy z masy załadowanych do jego pojazdu towarów. Jak mówi właściciel firmy PW Marko – usługi transportowe:Przeładowanie busa jest bardzo powszechne, ale też bardzo niebezpieczne i przede wszystkim nielegalne. W skrajnych przypadkach, gdy kierowca spowoduje wypadek, ponieważ nie wyhamuje i wjedzie w auto przed nim, grozi mu więzienie. Firmy ubezpieczeniowe mogą wykorzystać przeładowanie pojazdu jako pretekst do niewypłacenia odszkodowania. Ponadto należy pamiętać, że jeśli kierowcę złapie Inspekcja Ruchu Drogowego i sprawdzi, że pojazd jest przeładowany, to właśnie on będzie zobowiązany ponieść karę finansową, a nie jego pracodawca.Kwestia przeładowywania busów i nieprzestrzeganie limitów wpisanych do dowodu rejestracyjnego jest bardzo powszechna. Zawsze przed wykonaniem jakiegokolwiek przewozu należy upewnić się, że nie został przekroczony dopuszczalny ładunek. Jest to bardzo ważne nie tylko ze względu na ewentualne kary finansowe, ale również z powodu zagrożenia, które stwarza się na drodze.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana