24 października 2019

Kategoria:
Motoryzacja

Ile kosztuje regeneracja części samochodowych?

Usterki i awarie pojazdów nierzadko spędzają kierowcom sen z powiek. Jest to o tyle kłopotliwe, że ceny nowych części bywają bardzo wysokie, a inwestycje w nie są liczone nawet w tysiącach złotych. Z tego względu warto zastanowić się nad wygodnym rozwiązaniem, które umożliwi zaoszczędzenie pieniędzy. Jest to regeneracja części samochodowych. Poddany temu procesowi element jest tak samo sprawny jak nowy. Ile więc kosztuje takie rozwiązanie?

Jakie części można regenerować w samochodzie?

Nie każda część nadaje się do regeneracji. Tylko te zużyte i uszkodzone podczas eksploatacji auta mogą być poddane temu procesowi. Elementy, które nie mogą zostać zregenerowane to takie, które:

  • zostały uszkodzone podczas wypadku,
  • przeszły naprawy niezgodnie z zaleceniami producenta,
  • są jednorazowego użytku, to np. świece zapłonowe,

Poza tym zazwyczaj nie regeneruje się ze względów bezpieczeństwa niektórych elementów układu hamulcowego, metalowych części karoserii, a także szyb.

Bez problemu możesz regenerować części silnika i jego osprzętu, takie jak:

  •  turbosprężarki,
  • rozruszniki,
  • alternatory,
  • pompy wtryskowe,
  • tłoki,
  • wtryskiwacze,
  • zaciski hamulcowe,
  • przekładnia kierownicza,
  • skrzynie biegów,
  • amortyzatory.

Oczywiście nie są to wszystkie możliwe elementy, które można poddać takiemu procesowi. Pewne jest jedno: każdą z nich należy powierzyć specjalistom. Warto więc wybrać się do profesjonalnej firmy, takiej jak Lauber, która zajmuje się regeneracją części od 1994 roku i uzyskała certyfikat jakości ISO 9001:2008. W takim miejscu można zasięgnąć porady fachowców, którzy określą, które części są warte regeneracji, a które lepiej wymienić na nowe.

Ile dokładnie kosztuje regeneracja części samochodowych?

Wiele zależy od modelu auta, stanu części, rodzaju silnika i kilku innych czynników. Mimo wszystko, regenerując części samochodowe, możesz zrobić to nawet o 60-70% taniej, niż gdybyś wydał środki na zakup nowych. Przykładowe koszty regeneracji w porównaniu z zakupem nowej części wyglądają mniej więcej tak:

  • regeneracja alternatora: około 400-750 zł, zakup nowego: 800-1000 zł,
  • regeneracja rozrusznika: 350-750, zakup nowego: 850-1100 zł,
  • regeneracja chłodnicy: 150-250 zł, zakup nowej: 600-800 zł,
  • regeneracja pompowtryskiwacza: 700-900 zł, zakup nowego: 2000-2200 zł.

Analogicznie regeneracja chłodnicy w Oplu Astrze II 1.6 kosztuje około 150 zł, a nabycie nowej nawet 650 zł. Maglownica w Peugeocie 306 1.4 może być zregenerowana za 400-500 zł, a zakup nowej sięga kwot w wysokości nawet 2200 zł.

Bardzo opłacalne jest regenerowanie turbiny. Przykładowo w Fordzie Focusie 1.6 można to zrobić za 800 zł, a inwestycja w nową to wydatek nawet ponad 2500 zł.

Ceny bywają różne, lecz przyglądając się powyższym przykładom, można się przekonać, że regeneracja bywa tańsza nawet o ponad 1000 zł. Idąc tym tropem, warto udać się do renomowanej firmy, która fachowo zajmie się doradztwem i regeneracją części samochodowych zawsze, gdy to możliwe.