Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Elementy samochodowej instalacji gazowej
Zawór tankowania (wlew gazu LPG)
Do niego podłączamy pistolet dystrybutora gazu na stacji. Jeszcze kilka lat temu zawory te montowane były przede wszystkim w tylnym zderzaku auta. Dziś coraz częściej wlot gazu umiejscawiany jest pod klapką tuż obok wlewu paliwa.Przełącznik benzyna/gaz
Montuje się go na desce rozdzielczej, w miejscu widocznym dla kierowcy. Wyświetla informacje o aktualnym trybie zasilania auta (benzyna lub gaz LPG) oraz dodatkowo informuje kierowcę o orientacyjnym poziomie napełnienia zbiornika gazu. Niektóre przełączniki (jak np. przełącznik w instalacjach OPTIMA) mogą też przypominać np. o potrzebie wykonania przeglądu okresowego instalacji gazowej w danym aucie.Sterownik (komputer gazowy)
To mózg całej instalacji LPG, odpowiedzialny za sterowanie nią. Jego zadanie to interpretowanie danych z komputera benzynowego i na ich podstawie regulowanie ilości mieszanki gazowej, która dostarczana jest do kolektora.Reduktor (parownik)
Reduktor jest jednym z głównych elementów samochodowej instalacji gazowej. Jego zadanie to zmiana stanu skupienia gazu z ciekłego na lotny oraz zapewnienie odpowiedniej ilości gazu w zależności od aktualnego zapotrzebowania silnika na paliwo.Wtryskiwacze gazu (pojedyncze lub zintegrowane w tzw. listwę wtryskową)
Wtryskiwacze podają rozprężony gaz do komór spalania silnika. Nowoczesne wtryskiwacze gazu (jak np. znane i cenione wtryskiwacze Barracuda) są konstruowane w taki sposób, aby były na tyle szybkie, precyzyjne i stabilne, aby sposób dawkowania gazu był jak najbardziej zbliżony do pracy oryginalnych wtryskiwaczy benzynowych - wyjaśnia doradca techniczny z firmy ALEX, odpowiedzialny za samochodowe instalacje gazowe OPTIMA.
Filtr fazy lotnej
Urządzenie to montowane jest między reduktorem a listwą wtryskową – odpowiedzialny jest za filtrowanie zanieczyszczeń znajdujących się w mieszance gazowej. Od jego sprawności zależy czystość gazu podawanego do wtryskiwaczy gazowych, dlatego trzeba go wymieniać co około 10 000 przejechanych kilometrów lub przynajmniej raz w roku.Wielozawór
Jak sama nazwa wskazuje jest to wiele zaworów zintegrowanych w jednym urządzeniu. Jego główną rolą (z punktu widzenia użytkownika auta z instalacją gazową) jest napełnienie zbiornika płynnym gazem LPG, w taki sposób, aby ilość paliwa w zbiorniku nie przekroczyła 80% jego objętości. Poza tym, a może przede wszystkim, stoi on na straży bezpiecznego funkcjonowania całej instalacji gazowej (zawiera m.in. ręczny zwór bezpieczeństwa, zawór zwrotny czy zawór ogniowy).Zbiornik na gaz
Czyli odpowiednik baku na benzynę – to właśnie w nim magazynowany jest płynny gaz służący jako paliwo do napędzania auta. Zwykle montowane są we wnękach przeznaczonych na koła zapasowe. Zbiornik na autogaz to niezwykle trwałe i odporne, wręcz pancerne konstrukcje. Chodzi o to, aby wykluczyć ryzyko uszkodzenia czy wycieku gazu nawet w momencie wypadku czy pożaru auta.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana