28 marca 2021

Kategoria:
Inne

Zastosowanie dźwigów i podnośników w branży reklamowej

Dźwigi i podnośniki kojarzą nam się przede wszystkim z budownictwem, ale ich zastosowanie jest znacznie szersze. Po pierwsze podnośniki i dźwigi to bardzo szeroka grupa maszyn i sprzętów o różnym udźwigu i zasięgu, a po drugie podnosimy i przenosimy nie tylko ciężkie materiały budowlane. W naszym artykule przyjrzymy się zastosowaniu podnośników i dźwigów w branży reklamowej. Opowiemy o montażu banerów i billboardów reklamowych i nie tylko.

Zastosowanie podnośników przy montażu banerów i billboardów reklamowych

Zacznijmy od banerów i billboardów reklamowych, bo to one są najpopularniejszymi reklamami w terenie. Zakładając, że są to prace na wysokości, generalnie sposób montażu banerów i billboardów możemy podzielić na trzy grupy. To montaż z pomocą rusztowań, czyli tymczasowych konstrukcji różnego typu, ekstremalny montaż z pomocą alpinistów lub montaż z pomocą podnośnika koszowego, czyli montaż z użyciem mobilnego sprzętu. Od czego zależy wybór sposobu montażu? – Przede wszystkim od miejsca docelowego i przestrzeni wokół, od etapu prac i opłacalności sposobu montażu. Nie wszędzie można postawić rusztowanie, nie wszędzie opłaca się zatrudniać alpinistów, nie wszędzie dotrzemy z podnośnikiem koszowym itd. Jeśli chodzi o kwestię etapu prac – już wyjaśniamy i tym docieramy jednocześnie do tematu dźwigów.

Zastosowanie dźwigów przy montażu banerów, billboardów i innych reklam

Banery i billboardy reklamowe umieszczamy przede wszystkim na dostępnych fasadach budynków i na stelażach. Stelaże pod reklamy to duże konstrukcje stalowe umieszczane na słupach. Przy ich wznoszeniu konieczne jest zastosowanie dźwigów. Jak mówią nam specjaliści z firmy Usługi Dźwigowe Piotr Rybacki z okolic Ostródy, przy kompletnym montażu tego typu reklamy od A do Z, najlepszym rozwiązaniem jest wynajem dźwigu i podnośnika w zestawie.

Inne formy reklamy, przy których montażu potrzebny jest dźwig, podnośnik lub komplet tych sprzętów to na przykład reklamy świetlne różnego typu. Kolejny dość popularny rodzaj reklam lokalizowanych wysoko to litery przestrzenne.

W naszym temacie warto również wspomnieć o oklejaniu reklamami (i zresztą nie tylko nimi) okien wysokopiętrowców i o reklamowych ciekawostkach, którymi są wykonywane na budynkach unikatowe murale. Nie wykonuje się ich często, ale kiedy już się pojawiają, wspomina się o nich nawet w telewizji. Co prawda nie w kontekście wynajmu podnośników, ale miejskiej sztuki – jednak ten wątek wpasowuje się w nasz temat pozytywnie.