10 maja 2019

Kategoria:
Inne

Zastosowania etykiet samoprzylepnych

Znamy wiele zastosowań etykiet samoprzylepnych. Choć na co dzień nie zwracamy na nie większej uwagi, w praktyce są niezbędne do podpisywania produktów, zabezpieczenia, adresowania czy archiwizowania. Ze względu na mnogość zastosowań możemy wyróżnić wiele rodzajów nalepek. Wybierz etykiety, jeśli zależy Ci na łatwym, szybkim i solidnym mocowaniu. Zobacz, czym się wyróżniają.

Często pakowanie i podpisywanie produktów jest procesem bardzo pracochłonnym – zwłaszcza gdy mówimy o produkcji taśmowej, a do oznakowania mamy setki elementów. Niektóre z nich są przeznaczone do ekspozycji na sklepowych półkach, inne umieszczane są w magazynie. Często etykietowanie to tylko jeden z etapów złożonego procesu logistycznego, który zaczyna się na taśmie produkcyjnej, a kończy na wysyłce do klienta. Kiedy liczy się czas, estetyka i solidność, postaw na etykiety samoprzylepne od Direct Channel Packing.

Rodzaje etykiet samoprzylepnych

Etykiety samoprzylepne to papierowe kartoniki podklejone od spodu. Wystarczy odkleić jedną warstwę i umieścić nalepkę na przygotowanej powierzchni. W przypadku większej ilości produktów do oznakowania pomocne mogą okazać się specjalne aplikatory, np. metkownice.

Etykiety są przeznaczone do zadruku kolorowego lub czarno-białego. Na podstawie projektu graficznego można na nich umieścić informacje o składzie produktu, cenie, czasowej promocji, a także kod kreskowy, logo marki, datę ważności czy hasło marketingowe. Ważny jest dobór produktu wysokiej jakości — chodzi zarówno o bazę, czyli etykietę, jak również technologię drukowania. Do najchętniej wykorzystywanych należy zadruk termiczny czy technologia offsetowa.

Wybór odpowiednich etykiet samoprzylepnych

Wybór odpowiedniej etykiety samoprzylepnej ma ogromne znaczenie dla jej trwałości i widoczności. Powinno się dobierać papier (matowy, błyszczący, termiczny) do powierzchni, na której będzie naklejany i miejsca jego przechowywania. Do wyboru są m.in.:

  • etykiety foliowe — odporne na działanie wilgoci, kwasów, wysokich temperatur, środków chemicznych,
  • etykiety z tworzyw sztucznych — oporne na ścieranie,
  • etykiety samokruszące się, gdy po pewnym czasie zechcesz inaczej oznakować produkt,
  • etykiety do produktów mrożonych ze specjalnym klejem.

Etykietowanie produktów stosowane są niemal w każdej branży. Na książkach, zabawkach, produktach spożywczych można znaleźć naklejone metki z cenami, kodem kreskowym, datą ważności lub informacją o promocji. To szybki sposób na przekazanie konsumentowi komunikatu — zachęcenie go do zakupu lub bardziej wnikliwego zainteresowania się produktem.