Artykuł sponsorowany

Zasady organizacji udanego spotkania biznesowego

Zasady organizacji udanego spotkania biznesowego

Dobra komunikacja z partnerami i dbałość o wizerunek firmy to niezwykle ważne części składowe powodzenia w biznesie. Aby utrzymać świetną pozycję w dowolnej branży, potrzeba znacznie więcej niż dobry produkt czy usługa. Zdobycie i utrzymanie klienta, ale także dobrego pracownika, wymaga ciągłego podtrzymywania relacji i bieżącego weryfikowania zasad współpracy oraz ewentualnych nieporozumień. Temu właśnie służą spotkania biznesowe.

Spotkanie biznesowe to bardzo szeroki termin, który może odnosić się zarówno do konferencji mających na celu np. ewaluację osiągnięć przedsiębiorstwa, szkolenie pracownicze, albo negocjacje między kilkoma partnerami – mówi specjalista z Hotelu Orle w Gdańsku. – Sukces każdego spotkania zależy od tego, jak się do niego przygotujemy.

Cel spotkania biznesowego

Rozpoczynając przygotowania do spotkania biznesowego, zastanów się, jaki jest jego cel. Wyznaczenie go wskaże ci właściwy kierunek dalszych przygotowań. W zależności od tego, czy efektem spotkania ma być przekazanie informacji innym uczestnikom, zdobycie wskazówek od nich, czy przeforsowanie własnych pomysłów, będziesz mógł wybrać najlepszą jego formę i zdecydować o tym, kogo należy zaprosić. Kiedy zdecydujesz już, o czym dokładnie chcesz rozmawiać i jaką rolę mają odegrać pozostali uczestnicy spotkania, przekaż im tę informację i ustal najdogodniejszy dla wszystkich termin. Szczególnie w sytuacji, kiedy oczekujesz aktywnego uczestnictwa innych osób, warto dać im szansę przemyślenia tematu z wyprzedzeniem. Dobrym pomysłem będzie również przesłanie im materiałów, nad którymi będziecie pracować.

Miejsce na spotkanie biznesowe

Aby uczestnicy czuli się komfortowo i całe wydarzenie przebiegło bez zakłóceń, warto postarać się o właściwe miejsce na spotkanie biznesowe. Cykliczne spotkania niewielkich zespołów zazwyczaj odbywają się w siedzibie firmy, jeśli jednak przygotowujesz duże szkolenie lub konferencję, weź pod uwagę wynajem większej sali. Poza murami przedsiębiorstwa warto spotykać się również z partnerami biznesowymi, czyli przedstawicielami współpracujących z tobą firm. Przeniesienie takiego spotkania na neutralny grunt zapewnia większą swobodę obu stronom i jest dobrym pomysłem, jeśli siedziba twojej firmy nie jest szczególnie reprezentacyjna. Również w takiej sytuacji warto skorzystać z oferty profesjonalnego centrum konferencyjnego. W takich miejscach można liczyć nie tylko na dyskrecję, ciszę i wygodę, ale także dostęp do specjalistycznego sprzętu, z którego być może będziesz chciał skorzystać. Projektor multimedialny, flipchart, dostęp do Internetu i sprawna klimatyzacja, to nieodzowne elementy udanego spotkania czy konferencji.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.