Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Zasady działania dystrybutorów paliw
Dystrybutory paliwa – jakże niezbędne elementy, a przez jak wielu nielubiane! Czemu? Głównym powodem jest konieczność wydawania pieniędzy na paliwo. Jednak to właśnie dzięki tym bezcennym urządzeniom możesz przemieścić się do pracy, szkoły, na spotkania czy długo wyczekiwaną randkę. Chociaż mało kto się bez nich obędzie, niewiele osób zastanawia się nad ich budową i działaniem. Jak więc paliwo trafia z dystrybutorów do Twojego pojazdu? Sprawdź!
Dystrybutory paliwa – jak działają?
Dystrybutory paliwa – władcy każdej stacji paliw – wyglądają bardzo niepozornie. Na pierwszy rzut oka ich budowa jest nieskomplikowana. Gdzie w takim razie mieści się całe paliwo? Zbiorniki z tym płynem znajdują się pod ziemią, a może być w nich nawet 100 tysięcy litrów paliwa. Zazwyczaj są podzielone na trzy komory, w których są poszczególne jego rodzaje. Potężne pompy również umieszcza się pod ziemią.
Wierzchnia obudowa dystrybutorów jest złożona w większości przypadków z elektronicznego komputera i podzespołu mechanicznego. Komputer jest odpowiedzialny za kontrolowanie pracy pompy. Pokazuje też na wyświetlaczu, ile dotarło paliwa do Twojego baku.
Niezbędnym elementem dystrybutorów paliwa jest oczywiście pistolet. Jego podstawowa funkcja to blokada, dzięki której paliwo wlewa się do określonego momentu. Jak ona działa?
W rurze pistoletu znajduje się rurka zakończona zbiornikiem powietrza i zaworkiem. Kiedy dolewasz benzyny do baku, jest z niego wypychane powietrze. Jego miejsce zaś zajmują ciężkie opary paliwa. Jeśli bak jest pełny, następuje zmiana ciśnienia w pistolecie. Dzięki temu zawór się otwiera, powietrze ze zbiornika jest wysysane, a on, opadając, odcina dopływ paliwa.
Oczywiście dystrybutory różnią się między sobą wyglądem – przede wszystkim kształtem czy liczbą węży, a także parametrami obsługi. Mimo wszystko łączy je jedno – są niezwykle proste w użytkowaniu.
Dystrybutory samoobsługowe – czym się różnią?
W wielu przypadkach dystrybutory samoobsługowe bywają poręczniejsze i wygodniejsze. Jak mówi specjalista z firmy FHU MiM Mariusz Mańkowski, są szczególnie wygodne podczas tankowania ciężarówek, które śpieszą się na załadunki i rozładunki. Dystrybutory samoobsługowe umożliwiają szybkie i sprawne tankowanie, bez angażowania dodatkowych pracowników.
Dlatego na rynku znajdują się dystrybutory specjalne przeznaczone dla właścicieli gospodarstw rolnych, firm transportowych, czy tradycyjnie dla stacji paliw. W dodatku są dostępne w wersjach wiszących – wyposażonych we własny układ pompowy – i stojących. Mają one specjalne oprogramowanie, które pozwala na zapamiętanie każdego tankowania i przypisanie go do danego użytkownika.
Jako że technologia idzie naprzód, kto wie, jakie dystrybutory paliwa zapanują na rynku za kilka lat. Obecnie wszystko jest możliwe, a rozwiązania są coraz bardziej zaawansowane i nastawione na wygodę kierowców.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana