Artykuł sponsorowany

Zalety druku cyfrowego

Zalety druku cyfrowego

Druk cyfrowy to technika bezpośredniego przenoszenia danych cyfrowych na papier z pominięciem formy drukarskiej. Pozwala na szybki i prosty wydruk materiałów oraz ich różnicowanie. Najpowszechniej stosowane techniki druku cyfrowego to elektrofotografia, elektrografia oraz jonografia. Jakie są zalety tej metody wydruku?

Najpopularniejszą metodą druku cyfrowego jest elektrofotografia. W tej technice, specjalny laser naświetla elektrostatycznie naładowany cylinder, generując w ten sposób zapisany w danych obraz. Jego wywołanie następuje w wyniku przeniesienia proszku z cylindra na podłoże i wtopienia go przy wykorzystaniu wysokiej temperatury. Oprócz elektrofotografii, do druku cyfrowego stosuje się również:

  • jonografię,

  • magnetografię,

  • elkografię,

  • termografię,

  • i technikę ink-jet.

Dlaczego warto wybrać druk cyfrowy?

Ponieważ jest to metoda oferująca dużo wyższą jakość wydruku niż standardowe drukarki i plotery, która jest zbliżona do offsetu. Ponadto, zlecenia wydruku cyfrowego są realizowane w zasadzie od ręki i możliwa jest pełna personalizacja wydruku – każda odbitka może mieć inny numer seryjny lub tekst. Do wydruku cyfrowego nie ma także konieczności przygotowywania formy drukowej, co obniża koszty druku małych i średnich nakładów. Oszczędza się także z powodu braku próbnych wydruków. Dzięki cyfrowej obróbce obrazu, możemy też łatwo zarządzać kolorami odbitki i skalować obrazy, a każda zmiana jest prosta i nie wymaga dodatkowej regulacji maszyny drukującej.

Jak dodaje pracownik ze Studia EdytorW przypadku wydruku cyfrowego za jego największą zaletą uznaje się szybkość realizacji zleceń. Dzięki pominięciu formy drukarskiej, błyskawicznie uzyskujemy pierwszą odbitkę, która jest od razu odbitką nakładową. Po drugie, możemy archiwizować i personalizować każdy wydruk, co w przypadku offsetu jest niewykonalne.

Wady druku cyfrowego

Druk cyfrowy to rozwiązanie bardzo wygodne i popularne, jednak ma też pewne wady. Po pierwsze, jakość wydruku może być niewiele gorsza od offsetu, co może być zauważalne szczególnie w pełnych kryciach. Po drugie, wadą może być niewystarczająco duży format papieru, ponieważ większość urządzeń w technologii elektrograficznej oferuje wydruk w maksymalnym formacie B3. Jeśli chodzi o cenę, koszt wydruku od jednej do kilkuset sztuk identycznej odbitki jest bardziej opłacalny w wydruku cyfrowym niż w offsecie. Jeśli interesuje nas dużo większy nakład, górą będzie offset. Ze względu na swoje właściwości, druk cyfrowy znajduje zastosowanie wszędzie tam, gdzie nie opłaca się korzystać z offsetu. Jest polecany przede wszystkim do drukowania małych nakładów materiałów reklamowych, ulotek, plakatów, ogłoszeń itp. Ma zastosowanie głównie w reklamie i biznesie, gdzie szczególnie ważny jest krótki czas realizacji wydruków i możliwość ich łatwej personalizacji oraz modyfikacji.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.