Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Z jakich elementów składają się linie do co-packingu?
Co-packing to kompleksowa usługa, polegająca między innymi na projektowaniu opakowań, produkcji i pakowaniu towarów w gotowe pudełka bądź inne opakowania. Aby produkty zostały zapakowane w profesjonalny sposób, niezbędny w tym celu jest odpowiednio zaprojektowany sprzęt i linie do pakowania. Wiele firm nie posiada swoich linii, ale korzysta z outsourcingu tej usługi. Z jakich elementów składają się linie do co-packingu?
Pakowanie i przepakowywanie
Specjalistyczne linie do co-packingu obejmują przede wszystkim usługi pakowania i przepakowywania. Do firm zajmujących się tego typu usługami trafiają paczki w szarych kartonach, niekiedy zniszczonych. Zadaniem co-packingu jest takie spakowanie paczek, aby klient otrzymał doskonale zapakowane zamówienie. Na liniach do pakowania można zarówno przepakowywać paczki, np. z jednego kartonu do drugiego, bądź dopiero na nich pakować produkty do wysyłki. Branże, które najczęściej korzystają z takich usług to kosmetyka, farmaceutyka oraz odzież i dodatki.
Foliowanie i etykietowanie
Kolejną usługą, wykonywaną w ramach co-packingu jest foliowanie, dzięki któremu podwyższa się estetyka zamówionych przez klienta towarów, jak również skutecznie zabezpiecza się je przed zniszczeniem. Nowoczesne linie pakujące umożliwiają foliowanie i zgrzewanie opakowań z wykorzystaniem szybkich i profesjonalnych maszyn. Zafoliować można każdy towar, wykorzystując zarówno folie bezbarwne, jak i brandingowe. Zaumoatyzowane linie do co-packingu pozwalają także na etykietowanie towarów.
Konfekcjonowanie
Usługa konfekcjonowania, dzięki rozwojowi technologii może być również w części lub w całości wykonywana na specjalnie zaprojektowanych w tym celu liniach do pakowania. Mówiąc potocznie, konfekcjonowanie oznacza mieszanie rożnego rodzaju produktów w zestawy o innych konfiguracjach. W ten sposób mogą być tworzone na przykład zestawy promocyjne lub podarunki kierowane do konkretnej grupy odbiorców. Sprawne wykonywanie konfekcjonowania umożliwiają nowoczesne linie do pakowania. Znajdziemy je w takich firmach, jak chociażby DC Packaging.
Insertowanie
Insertowanie jest jednym z rodzajów opisanej powyżej usługi – konfekcjonowania. Oznacza dołączanie dodatkowych elementów do czasopism, broszur czy katalogów. Elementy, które mogą być maszynowo dołączane, to między innymi kupony promocyjne, gadżety czy zdrapki. Pod nazwą insertowania kryje się jeszcze dodatkowa usługa – kopertowania, czyli umieszczanie różnych ulotek, katalogów czy próbek w kopertach. W przypadku wykonywania masowej ilości, niezbędne są odpowiednie maszyny, bez których ręczna praca byłaby właściwie niewykonalna.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana