Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Wykorzystanie reklamy wielkoformatowej
Rozwój technologii sprawił, że wiele firm działa obecnie w przestrzeni wirtualnej, oferując swoje usługi online. W sieci prężnie działa więc i nowoczesny marketing. Czy to oznacza, że tradycyjne formy reklamy nie są już skuteczne? Absolutnie nie! Wręcz przeciwnie – reklama wielkoformatowa wciąż stanowi jeden z podstawowych filarów rozwoju biznesu. Na czym ona polega? Gdzie dokładnie znajduje swoje zastosowanie i jakie są jej zalety?
Reklama wielkoformatowa – definicja
Reklama wielkoformatowa należy do reklam zewnętrznych, nazywanych inaczej outdoorowymi – od angielskiego słowa „outdoor”, czyli zewnętrzny. Reklama wielkoformatowa obejmuje szeroki zakres mediów – od aktywnych (takich jak np. mieniące się światła) po pasywne (np. plakat).
Reklamy outdoorowe umieszczane są na ulicach zarówno wielkich miast, jak i mniejszych miejscowości. Z powodzeniem instalowane są także w miejscach użyteczności publicznej. Ich celem jest bowiem doprowadzenie do szybkiej identyfikacji reklamowanego produktu bądź marki przez jak największą liczbę potencjalnych klientów.
Skuteczna reklama wielkoformatowa musi zatem zawierać jak najmniej słów przy jak największej liczbie elementów plastycznych. Dlatego tak ważne jest odpowiednie logo czy chwytliwe hasło reklamowe. Ponadto jej projekt musi być bardzo dobrze przemyślany i opracowany. Szczęśliwie, nowoczesne technologie pomagają specjalistom od reklamy w ich tworzeniu, dając im niemal nieograniczone możliwości kreacji.
Zastosowanie reklamy wielkoformatowej
Pośród możliwych dostępnych reklam wielkoformatowych wyróżnić możemy wiele form. O to, jakie to są formy zapytaliśmy specjalistę, naszego rozmówcę z firmy INSMEDIA, która zajmuje się tworzeniem reklam outdoorowych:
Do najpopularniejszych i najbardziej skutecznych form reklam wielkoformatowych zaliczamy m.in. kasetony reklamowe, litery przestrzenne, pylony i semafory reklamowe, neony oraz różnego rodzaju tablice. W zależności od potrzeb większość nośników reklamowych tego typu może być instalowana zarówno na zewnątrz budynków, jak i w ich wnętrzach, wystarczy, że zostaną odpowiednio zaprojektowane i dostosowane.
A kto korzysta z reklam wielkoformatowych?
Nasi klienci reprezentują bardzo różne branże – począwszy od gastronomii, poprzez medycynę, na wydawnictwach literackich skończywszy. Przyjmujemy zlecenia od bardzo różnych firm – tłumaczy nasz rozmówca.
Zalety wykorzystania reklamy wielkoformatowej
Reklama zewnętrzna już od lat stanowi jeden z najbardziej wykorzystywanych w marketingu środków przekazu. Dlaczego reklama wielkoformatowa jest taka skuteczna?
Jej niepodważalną pozycję zapewniają przede wszystkim wysoka liczba odbiorców oraz długotrwałe działanie przy niskim koszcie. Reklama wielkoformatowa dociera bowiem do wszystkich osób przechodzących ulicą, chodnikiem czy mijających budynki, na których się ona znajduje. Dociera nawet do tych odbiorców, do których nie docierają inne formy reklamy, a jej koszt często bywa jednorazowy.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana