Artykuł sponsorowany

Wykorzystanie reklamy wielkoformatowej

Wykorzystanie reklamy wielkoformatowej

Rozwój technologii sprawił, że wiele firm działa obecnie w przestrzeni wirtualnej, oferując swoje usługi online. W sieci prężnie działa więc i nowoczesny marketing. Czy to oznacza, że tradycyjne formy reklamy nie są już skuteczne? Absolutnie nie! Wręcz przeciwnie – reklama wielkoformatowa wciąż stanowi jeden z podstawowych filarów rozwoju biznesu. Na czym ona polega? Gdzie dokładnie znajduje swoje zastosowanie i jakie są jej zalety?

Reklama wielkoformatowa – definicja

Reklama wielkoformatowa należy do reklam zewnętrznych, nazywanych inaczej outdoorowymi – od angielskiego słowa „outdoor”, czyli zewnętrzny. Reklama wielkoformatowa obejmuje szeroki zakres mediów – od aktywnych (takich jak np. mieniące się światła) po pasywne (np. plakat).

Reklamy outdoorowe umieszczane są na ulicach zarówno wielkich miast, jak i mniejszych miejscowości. Z powodzeniem instalowane są także w miejscach użyteczności publicznej. Ich celem jest bowiem doprowadzenie do szybkiej identyfikacji reklamowanego produktu bądź marki przez jak największą liczbę potencjalnych klientów.

Skuteczna reklama wielkoformatowa musi zatem zawierać jak najmniej słów przy jak największej liczbie elementów plastycznych. Dlatego tak ważne jest odpowiednie logo czy chwytliwe hasło reklamowe. Ponadto jej projekt musi być bardzo dobrze przemyślany i opracowany. Szczęśliwie, nowoczesne technologie pomagają specjalistom od reklamy w ich tworzeniu, dając im niemal nieograniczone możliwości kreacji.

Zastosowanie reklamy wielkoformatowej

Pośród możliwych dostępnych reklam wielkoformatowych wyróżnić możemy wiele form. O to, jakie to są formy zapytaliśmy specjalistę, naszego rozmówcę z firmy INSMEDIA, która zajmuje się tworzeniem reklam outdoorowych:

Do najpopularniejszych i najbardziej skutecznych form reklam wielkoformatowych zaliczamy m.in. kasetony reklamowe, litery przestrzenne, pylony i semafory reklamowe, neony oraz różnego rodzaju tablice. W zależności od potrzeb większość nośników reklamowych tego typu może być instalowana zarówno na zewnątrz budynków, jak i w ich wnętrzach, wystarczy, że zostaną odpowiednio zaprojektowane i dostosowane.

A kto korzysta z reklam wielkoformatowych?

Nasi klienci reprezentują bardzo różne branże – począwszy od gastronomii, poprzez medycynę, na wydawnictwach literackich skończywszy. Przyjmujemy zlecenia od bardzo różnych firm – tłumaczy nasz rozmówca.

Zalety wykorzystania reklamy wielkoformatowej

Reklama zewnętrzna już od lat stanowi jeden z najbardziej wykorzystywanych w marketingu środków przekazu. Dlaczego reklama wielkoformatowa jest taka skuteczna?

Jej niepodważalną pozycję zapewniają przede wszystkim wysoka liczba odbiorców oraz długotrwałe działanie przy niskim koszcie. Reklama wielkoformatowa dociera bowiem do wszystkich osób przechodzących ulicą, chodnikiem czy mijających budynki, na których się ona znajduje. Dociera nawet do tych odbiorców, do których nie docierają inne formy reklamy, a jej koszt często bywa jednorazowy.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.