Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Wykorzystanie druku w reklamie
Reklama, która trafia do odbiorcy innymi kanałami niż media, jest praktycznie reklamą drukowaną. Są to różne formy ulotek, katalogów i broszur, a także wrzucane do naszych skrzynek gazetki reklamowe. W kwestii wykorzystania druku w reklamie znacznie ciekawszy jest jednak druk wielkoformatowy, który wymaga wyjątkowej precyzji.
Druk wielkoformatowy. Czyli co?
Druk wielkoformatowy jest wszechobecny, a mijamy go na każdym kroku w dużych i mniejszych miastach. Technologia tego druku stosowana jest do zagospodarowania powierzchni reklamy ulicznej - wszelkich billboardów, słupów reklamowych, witryn sklepowych, przy czym nie jest technologią zarezerwowaną wyłącznie do reklamy zewnętrznej. Jedną z jej form jest np. plakat, który równie dobrze można powiesić jako afisz zewnętrzny, jak i na ścianie w prywatnym domu. Nie jest to jedyny przykład wielkoformatowej reklamy wewnętrznej, ponieważ współczesna poligrafia pozostawia grafikom znacznie większe pole do popisu. Jest to druk możliwy do wykonania na wielu rodzajach podłoży, natomiast prawdziwym problemem jest tu uzyskanie doskonałej jakości obrazu.
Jak uzyskać precyzyjny druk wielkoformatowy?
Jakość druku wielkoformatowego musi być precyzyjna, ponieważ wszelkie niedoskonałości w dużej skali obrazu są widoczne na pierwszy rzut oka. Inna sprawa, że zwłaszcza w przypadku billboardów jest to kosztowny sposób reklamy, dlatego tym bardziej klient ma prawo wymagać od wykonawcy projektu najlepszych efektów. Wykonawca zaś może zrealizować projekt, korzystając z maszyn offsetowych, solwentowych lub cyfrowych. Do techniki cyfrowego druku wielkoformatowego skłania się nasz ekspert, przedstawiciel koncernu FujiFilm Sericol Polska. Dlaczego zdaniem eksperta to druk cyfrowy najlepiej sprawdza się w wielkoformatowych projektach?
Wpływa na to kilka czynników, które motywują firmy takie jak nasza do poszukiwań najlepszych rozwiązań. Z jednej strony mamy na uwadze obniżenie kosztów związanych z produkcją reklamy wielkoformatowej, z drugiej jej wpływ na środowisko, natomiast zawsze na pierwszym miejscu stawiamy możliwie jak najlepszą jakość obrazu. Naszym zdaniem druk cyfrowy ma tu świetlaną przyszłość, co zresztą staramy się udowadniać w naszych produktach. Są to zarówno wysokowydajne maszyny cyfrowe drukujące z roli na rolę, z płaskim stołem oraz hybrydowe, jak i serie tuszów UV o żywych kolorach i doskonałej przyczepności do różnego typu powierzchni. Zaletą naszych produktów jest więc też duża wszechstronność.
Projekty reklamowe w druku cyfrowym
Idąc za ciosem pytamy eksperta, do jakich projektów reklamowych nadaje się druk cyfrowy.
Rozmaitych. W zależności od indywidualnych możliwości maszyny, w druku cyfrowym można drukować zarówno standardowe plakaty, jak i ogromne siatki reklamowe wieszane na budynkach. Pomiędzy nimi jest jednak mnóstwo innych form reklamy, np. bannery, materiały wystawiennicze POS czy okleiny witryn sklepowych lub samochodów. Ważna jest też możliwość druku na różnego typu podłożu. Nasze maszyny drukują nie tylko na papierach plakatowych, ale też na powierzchni tworzyw sztucznych, siatek samoprzylepnych i folii okleinowych. Z kolei tusze m.in. z serii Uvijet, przystosowane zostały zarówno do projektów grafiki wewnętrznej, jak i zewnętrznej. Obraz jest trwały, mimo że funkcjonuje w przestrzeni publicznej w różnych warunkach.
Druk i nietypowe formy reklamy
Druk wielkoformatowy to dobry sposób na widoczność reklamy, a jeszcze lepszy rezultat uzyskamy, gdy wybierzemy dla niej nietypową formę. Może to być grafika w zaskakujących miejscach przestrzeni publicznej, grafika podłogowa lub wielkoformatowy obraz 3D. Obecnie możliwości maszyn drukarskich tylko w niewielkim stopniu ograniczają wyobraźnię twórców grafik reklamowych i już na maszynach cyfrowych można zrealizować śmiałe, niestandardowe projekty. Skraca się jednocześnie czas potrzebny do wydruku, przez co maleją koszty tego procesu. Dobrym przykładem może być tu reklama podświetlana, do niedawna wymagająca zastosowania łączonych technik druku. Dziś realizacja tego typu projektów jest mniej pracochłonna, ponieważ jest to jednoetapowa praca maszyny.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana