14 marca 2020

Kategoria:
Inne

Wybór stoiska targowego – systemowe czy indywidualne?

Dobre stoisko wystawiennicze znacząco zwiększa szanse marki, by przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów lub partnerów biznesowych podczas targów lub innych imprez branżowych. Oferta firm specjalizujących się w produkcji tego typu konstrukcji jest bardzo szeroka, a podzielić ją można na dwie główne kategorie – stoiska indywidualne oraz systemowe. Na które rozwiązanie się zdecydować?

Stoiska systemowe

Jak sama nazwa wskazuje, mamy tu do czynienia z pewnym systemem elementów, które można z dużą dozą swobody składać ze sobą, by otrzymać konstrukcję o pożądanym kształcie, wielkości i funkcjonalności. Projekt wszystkich elementów oraz sposoby łączenia są utrzymane w jednakowym standardzie, dlatego decydując się na system możemy go w późniejszym czasie wzbogacać – w razie potrzeby – o więcej elementów, tak, by w pełni wykorzystać możliwości stoiska.

Rozwiązanie to należy do najbardziej przystępnych cenowo i najbardziej opłacalnych, jeśli myślimy o wykorzystaniu stoiska wielokrotnie – mówi przedstawiciel firmy Art-CoWynika to z faktu, że elementy stoisk są wytwarzane na dużą skalę, a do montażu poszczególnych modułów nie potrzebujemy fachowej pomocy.

Są jednak również pewne wady tego rozwiązania. Przede wszystkim jest nią brak indywidualności stoiska. Co prawda możemy swobodnie ustawiań wszystkie moduły systemu i ozdobić je logo naszej marki, wciąż jednak podobieństwa do innych stoisk na tej samej imprezie mogą być bardzo widoczne. Po drugie – jeśli kupujemy stoisko z zamiarem wielokrotnego wykorzystania, musimy dysponować miejscem do jego przechowywania oraz pamiętać o jego konserwacji.

Stoiska indywidualne

Czyli obiekty projektowane na indywidualne zamówienie klienta, zazwyczaj przeznaczone do jednokrotnego wykorzystania. Standardowo koszt wykonania takiej konstrukcji jest dużo wyższy, ponieważ obejmuje wykonanie unikatowego projektu, a do jego realizacji często wykorzystuje się różne niebanalne materiały, takie jak drewno i kamień. Na tego typu instalacje zwykle decydują się bardzo duże marki, które stać na taką formę promocji. Niemniej inwestycja może okazać się bardzo korzystna – indywidualne stoiska od razu przykuwają uwagę, wyróżniają się na tle innych stoisk, a jeśli zostaną zaprojektowane w odpowiedni sposób, to ich estetyka będzie korespondować z charakterem marki lub wystawianego produktu.

Co wybrać?

Jak widać, oba rozwiązania mają swoje plusy i minusy, zarówno jeśli chodzi o estetykę oraz koszty. Stąd decyzję o wyborze jednego z nich należy podejmować biorąc pod uwagę możliwości finansowe naszej firmy oraz efekt, którego oczekujemy. Jeśli szukamy czegoś, co zrobi wrażenie i przykuje uwagę uczestników targu do produktu, wybierzmy stoisko indywidualne. Jeśli potrzebujemy konstrukcji wielokrotnego użytku, która posłuży nam przede wszystkim jako miejsce gdzie możemy wystawić produkty i nawiązać kontakty z klientami, stanowisko systemowe powinno być naszym wyborem.