Artykuł sponsorowany

Wprowadzenie produktu na rynek chiński. Jak to zrobić?

Wprowadzenie produktu na rynek chiński. Jak to zrobić?

Pod względem biznesowym Chiny słyną z dostarczania do Europy bogatej gamy produktów, których główną zaletą jest atrakcyjna cena. Jak się jednak okazuje, potencjał chińskiego rynku drzemie nie tylko w imporcie towarów z Państwa Środka. W ostatnim czasie coraz więcej rodzimych przedsiębiorców próbuje swoich sił w eksporcie do Chin. Dlaczego to się opłaca i jak skutecznie wejść ze swoim produktem na rynek chiński?

Jak wybić się na chińskim rynku?

Bogacące się i coraz bardziej świadome luksusowych dóbr społeczeństwo chińskie staje się ważnym odbiorcą produktów europejskich. Mieszkańcy Państwa Środka chętnie korzystają z nowinek i sięgają po egzotyczne z ich punktu widzenia, często ekskluzywne towary sprowadzane z zachodu. Co opłaca się dostarczać do Chin? Największym zainteresowaniem cieszą się artykuły żywnościowe, w tym przetwory mleczne i mięsne. Poza tym popularne są również kosmetyki. Zanim zdecydujemy się na eksport do Chin, warto wcześniej sprawdzić, jakie jest zapotrzebowanie na dany produkt na lokalnym rynku z uwzględnieniem poszczególnych regionów. Dzięki temu będzie można opracować odpowiednią strategię marketingową oraz oszacować wysokość cen i zamówień.

Poszukiwanie i weryfikacja odbiorców

Istotne znaczenie w prowadzeniu wymiany handlowej z przedstawicielami Państwa Środka ma budowa sieci kontaktów. Liczne znajomości, silne więzi i trwałe relacje – wszystko to pozwala na uzyskanie lepszych warunków i oczekiwanych korzyści z eksportu towarów do Chin. W kontaktach z chińskimi odbiorcami warto przestrzegać zasad tamtejszej etykiety, zwracając szczególną uwagę na lokalne uwarunkowania kulturowe.

W poszukiwaniu potencjalnych odbiorców pomóc mogą wizyty na chińskich targach biznesowych. - Podpowiada specjalista reprezentujący poznańską firmę Ideum, która zajmuje się pośrednictwem handlowym w Chinach. - Uczestnictwo w tego typu imprezach to doskonała okazja do nawiązania kontaktów handlowych i zaprezentowania swoich produktów.

Warto przy tym upewnić się, czy chińscy kontrahenci są godni zaufania i działają legalnie, dzięki czemu współpraca z nimi będzie bezpieczna.

Formalności i niuanse

Wprowadzając produkt na rynek chiński, trzeba dopełnić niezbędnych formalności. Przede wszystkim konieczna jest rejestracja znaku towarowego i certyfikacja. Warto przy tym zadbać o najdrobniejsze detale związane z nazwą i logotypem produktu oraz jego opakowaniem, które powinny budzić pozytywne skojarzenia zakorzenione w chińskiej symbolice, np. dotyczące kolorystyki czy numerologii. Produkt odpowiednio dopasowany do potrzeb i oczekiwań chińskiego konsumenta, a przy tym spełniający wszystkie wymogi formalne, będzie miał szansę podbić rynek Państwa Środka.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.