przemysł lotniczy
19 września 2021

Kategoria:
Inne

Uszczelniacze stosowane w przemyśle lotniczym

Bezkompromisową cechą produktów dla przemysłu lotniczego jest skuteczność, gwarantująca najwyższe standardy bezpieczeństwa. Dotyczy to również preparatów używanych do uszczelniania różnych elementów, instalacji oraz kadłubów statków powietrznych. Jeśli chcesz zdobyć wiedzę na temat uszczelniaczy stosowanych w lotnictwie, zachęcamy do przeczytania artykułu.

Jakie zadanie mają uszczelniacze w lotnictwie?

Szeroka gama materiałów stosowanych do uszczelniania elementów i instalacji w statkach powietrznych przeznaczona jest do użytku w trudnych warunkach i obejmuje przede wszystkim szczeliwa i kleje oraz związki zalewowe i kapsułkujące. Zadaniem uszczelniaczy używanych w lotnictwie jest zabezpieczenie powierzchni w celu zapobiegania wyciekom gazu lub cieczy. Wiele informacji dotyczących profesjonalnych uszczelniaczy znajdziecie na stronie internetowej dystrybutora produktów dla lotnictwa Advance-Naft z Ostrowca Świętokrzyskiego.

Uszczelniacze stosuje się w bardzo wielu miejscach i instalacjach samolotów oraz śmigłowców. Preparaty te doskonale uszczelniają niskociśnieniowe zbiorniki paliwa lotniczego, pachwiny i newralgiczne miejsca kadłuba. Niektóre uszczelniacze przystosowane są do uszczelniania połączeń w silnikach turbinowych i mogą pracować w temperaturach od około -50°C do 250°C. Większość preparatów odporna jest na spaliny z silników tłokowych i turbinowych, wodę, glikol, metanol, oleje smarowe z ropy naftowej i syntetyczne, benzyny, płyny naftowe itp.

Specjalistyczne uszczelniacze uniwersalnego zastosowania

Na szczególną uwagę zasługuje uszczelniacz ogólnego przeznaczenia PPG PR-1782 Klasa B. Jest on cenionym i chętnie używanym uszczelniaczem w branży lotniczej. Zachowuje swoje własności w zakresie temperatur roboczych od -54°C do 121°C. Przeznaczony jest do uszczelniania pachwin i innych powierzchni kadłuba samolotu, a także do uszczelniania zbiorników paliwa lotniczego. Zapewnia aż 30% oszczędności w porównaniu z tradycyjnymi uszczelniaczami, a utwardzone szczeliwo zachowuje doskonałe właściwości elastomerowe nawet po dłuższej ekspozycji na paliwo lotnicze, również do silników odrzutowych, jak i gaz lotniczy. PR-1782 jest szczeliwem dwuskładnikowym, łatwym w aplikacji za pomocą pistoletu lub szpatułki. Utwardza ​​się w temperaturze pokojowej, tworząc sprężyste szczeliwo o doskonałej przyczepności do typowych podłoży samolotów. Innymi uszczelniaczami, które znajdują zastosowanie w samolotach i śmigłowcach, są uniwersalne jednoskładnikowe uszczelniacze silikonowe, takie jak Dowsil 732.