Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Urządzenia techniki bezpieczeństwa drogowego
Lampy i sygnalizacja wahadłowa
Lampy wykorzystywane do zabezpieczania robót drogowych mogą być montowane na przykład na barierach, słupach, pachołkach, ogrodzeniach, czy skrajniach. Jak mówi nam przedstawiciel wypożyczalni sprzętu budowlanego Ramirent, do wyboru mamy wiele różnych lamp ostrzegawczych. Te, które są stosowane najczęściej, to lampy zmierzchowe, nazywane inaczej lampami dzienno-nocnymi z czujnikami zmierzchu. Automatyka zmierzchowa uruchamia lampę o zmroku, a gdy natężenie światła osiąga odpowiedni poziom, lampa jest wyłączana. Nowoczesne lampy ostrzegawcze to lampy ksenonowe lub ledowe. Są zasilane bateriami, a częstotliwość ich impulsu to zazwyczaj 60 na minutę. Sygnalizacja wahadłowa jest przeznaczona do kierowania ruchem w jednym kierunku. Jest wykorzystywana wtedy, gdy ruch samochodów w przeciwnych kierunkach musi odbywać się alternatywnie, a znaki drogowe nie zapewnią bezpieczeństwa. Podobnie jak lampy ostrzegawcze, sygnalizacja wahadłowa jest urządzeniem przenośnym.Ogranicznik skrajni drogi oraz zapora siatkowa
Skrajnią drogi nazywamy wolną, niezabudowaną przestrzeń wzdłuż poboczy, czy pasów awaryjnych. Kiedy konieczne jest ich zabezpieczenie (nie tylko wtedy, gdy prowadzone są roboty, ale także w innych sytuacjach), wykorzystujemy ograniczniki skrajni drogi. Pas odblaskowy ma standardowo wysokość 1000 mm, a jego szerokość to 250 mm. Ograniczniki skrajni drogi wykonywane są zwykle z trwałego polietylenu i nie zawierają żadnych metalowych części. Do ograniczników dołączona jest podstawa drogowa. Kolejne elementy zabezpieczające fragmenty drogi to zapory. Mogą to być na przykład zapory pojedyncze, podwójne, czy potrójne o różnej długości, czy zapory siatkowe. Omawiane urządzenia powinny być dobierane i ustawiane, czy montowane w taki sposób, by było to zgodne z przepisami, które związane są z nie tylko z bezpieczeństwem drogowym, ale także z przepisami związanymi z bezpieczeństwem robót budowlanych. Zawsze należy pamiętać, że zależy nam nie tylko na bezpieczeństwie kierowców i pieszych, ale również robotników.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana