Artykuł sponsorowany

Szkolenie - jak wybrać?

Szkolenie - jak wybrać?
Wielu z nas obiera sobie za cel znalezienie dobrej pracy, czyli takiej w której otrzymamy atrakcyjną pensję, będziemy mieli możliwość rozwoju. Wysokie bezrobocie powoduje jednak, że o porządny etat musimy walczyć z kilkunastoma konkurentami. Warto więc przygotować się do tego starcia, a jednym ze sposobów jest udział w szkoleniu. W tym artykule podpowiadamy jak je wybrać. Profity z przemyślanego szkolenia mogą być bardzo duże, ponieważ zdobycie konkretnych umiejętności może przełożyć się na awans, większą pensję i możliwości na rynku pracy. Pierwszym krokiem każdego, kto chce wybrać dobre szkolenie powinno być określenie swoich potrzeb. Czy zależy nam na nowych uprawnieniach? Wyeliminowaniu wad? A może chcemy zupełnie zmienić branżę? Gdy odpowiemy sobie na to pytanie, wybór szkolenia powinien być znacznie łatwiejszy. Dla osoby szukającej zatrudnienia w dziale PR, zaliczony kurs kosmetyczny nie będzie przydatny z punktu widzenia kierownika działu marketingu. Co innego „Efektywne działania promocyjne", „Budowanie marki i kreowanie pozytywnego wizerunku firmy/organizacji" czy „Skuteczny Marketing". Gdy z kolei jesteśmy handlowcem i zależy nam na poprawieniu skuteczności negocjacji z klientami, potrzebujemy szkolenia z asertywności lub negocjacji. Wytypowanie obszarów, które wymagająca poprawy to znak, że idziemy w dobrym kierunku. Pozostaje jeszcze znalezienie atrakcyjnej oferty - lista zawierająca szkolenia z całej Polski dostępna jest tutaj. Oto kilka podpowiedzi, czym się kierować wybierając szkolenie.

Program i metody

Powinien zawierać przydatne z naszego punktu widzenia zagadnienia. Co bowiem handlowcowi po szkoleniu ze skutecznych negocjacji, jeśli poświęcone zostanie im zbyt mało czasu? Tematyka i ilość godzin przeznaczonych na interesujący nas temat jest bardzo ważna. Warto też zwrócić uwagę na metody szkoleniowe – monotonny wykład może sprawić, że w połowie zajęć będziemy marzyć tylko o powrocie do domu. Co innego, gdy trener angażuje uczestników, np. poprzez gry zespołowe, scenki, symulacje. Jeśli będziemy czerpać przyjemność z udziału w kursie, nauczymy się zdecydowanie więcej. Sprawdźmy zatem, jaki przebieg będzie miał interesujący nas kurs - jeśli to nudny blok wykładowy, lepiej poszukać czegoś bardziej innowacyjnego.

Wykładowca

Osoba, która będzie nas uczyć powinna być wykwalifikowana, a najlepiej żeby była autorytetem w danej dziedzinie. Warto więc sprawdzić portfolio trenera, jego sukcesy, doświadczenie. Czasami firmy szkoleniowe delegują do prowadzenia młode osoby, które dopiero uczą się zawodu. Jeżeli zależy nam na efektach, zastanówmy się czy chcemy pełnić rolę królika doświadczalnego.

Warunki szkolenia

Dobrze sprawdzić dla ilu osób przeznaczone jest szkolenie. Najlepiej uczyć się w małych, kilkuosobowych grupach, ponieważ można wtedy zadać pytanie trenerowi i brać aktywny udział w zajęciach. Inną kwestie stanowi obiekt szkoleniowy - wygodne, przystosowane do nauki miejsce to podstawa!

Cena

Cena to najczęściej pierwsza rzecz na którą zwracamy uwagę podczas zakupów. W przypadku kursu zależy ona od renomy firmy, liczby godzin szkolenia, zakresu tematycznego, programu, czy nazwiska trenera. Zaangażowanie znanej osoby najczęściej znajduje swoje odzwierciedlenie w postaci wysokiej ceny, ale przynajmniej klient wie za co płaci. Nie ma tutaj złotego środka - najlepiej porównać kilka ofert i wybrać tę, której zawartość jest najbardziej adekwatna do ceny. Warto również zasugerować się opiniami na temat organizatora szkolenia. Najlepszy źródłem są znajomi, którzy mieli okazję korzystać z usług danej firmy. Przydatne uwagi można też znaleźć na forach internetowych. Można zwrócić uwagę, czy firma interesuje się kursantem po zakończonym szkoleniu. Profesjonaliści sprawdzają czy kurs przyczynił się np. do znalezienia pracy przez bezrobotnego uczestnika. Niestety niektóre firmy „opiekują się” uczestnikiem tylko do momentu zrealizowania przelewu i zakończenia zajęć. Jeśli weźmiemy pod uwagę wszystkie powyższe elementy, jest duża szansa, że nasz wybór okaże się słuszny. Artykuł został przygotowany przez serwis www.szkolenia24h.pl specjalizujący się w promocji szkoleń i kursów.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.