Artykuł sponsorowany

System WMS dla biznesu e-commerce. Jakie cechy powinien mieć?

System WMS dla biznesu e-commerce. Jakie cechy powinien mieć?

Rozwój biznesu e-commerce wymaga zastosowania nowych rozwiązań – usprawniających i przyspieszających pracę oraz eliminujących ryzyko pomyłek. W związku z tym system WMS, który przyspiesza proces wysyłkowy, jednocześnie koordynując wszystkie zachodzące działania jest niezbędny do prawidłowego działania magazynu. Jakie cechy powinien mieć, by sklep mógł zyskać przewagę nad konkurencją, a także spełnić oczekiwania klientów?

System WMS spełnia niezwykle istotne zadania. Przede wszystkim usprawnia pracę magazynu, oferując rozwiązania organizacyjne i techniczne umożliwiające obsługę klienta indywidualnego. Począwszy od dostawy, przez przechowywanie, kompletowanie, pakowanie i wysyłkę towaru – na każdym etapie wspomaga działania logistyczne magazynu, gwarantując zaspokojenie potrzeb kupujących. W biznesie e-commerce chodzi bowiem nie tylko o konkurencyjne ceny – równie ważna jest dostępność produktów, szybkość i terminowość dostawy oraz przyjazna polityka zwrotów. Sprawne zarządzanie magazynem to gwarancja efektywnej pracy, ale także zadowolenia klientów.

Poprawa efektywności działań

Jak już wspomnieliśmy renoma sklepu internetowego opiera się nie tylko na konkurencyjnych cenach. Równie ważna jest obsługa klienta, który oczekuje szybkiej i kompletnej dostawy. Nie ma tu miejsca na pomyłki – brak towaru na magazynie, który widnieje jako dostępny lub wysyłka niewłaściwego zamówienia to problemy, które można rozwiązać dzięki zaimplementowaniu odpowiedniego systemu. System WMS umożliwia bowiem bieżącą aktualizację stanów magazynowych, a także ułatwia znalezienie właściwego towaru. Efektywność działań od przyjęcia zamówienia do wysyłki towaru może zwiększyć się nawet o 82%, z jednoczesną minimalizacją czasów realizacji, a także eliminacją błędów. Większa kontrola to lepsza i bardziej wydajna praca na każdym etapie realizacji zamówień, a optymalizacja i ułatwienie zadań przyczynia się do poprawy efektywności.

Współpraca z systemami ERP i innymi systemami magazynowymi

Równie ważną cechą jest możliwość integracji z dotychczas stosowanymi systemami magazynowymi. Połączenie z ERP, który odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie całej firmy umożliwi spójną pracę nad zamówieniami, między innymi oferując połączenie stanów magazynowych z księgowością – dodaje specjalista z Novacura, firmy oferującej narzędzia do optymalizacji i poprawy procesów biznesowych – Dzięki temu możliwa jest pełna kontrola procesów biznesowych: ilości bieżących zleceń i wysyłek, poziomów stanów magazynowych, historii dokumentów i wielu innych działań. Dodatkowo system WMS umożliwia integrację dostawców i klientów oraz wysyłanie powiadomień o wysyłce, a także otrzymywanie informacji o dostawie. Możliwość komunikowania się z oprogramowaniem stosowanym przez firmy kurierskie i innymi aplikacjami stosowanymi w firmie wspiera działania logistyczne, przyspiesza czas realizacji, a także minimalizuje ryzyko pojawienia się  błędów podczas komplementacji i wysyłki.

Uproszczenie procesów i możliwość dowolnej adaptacji

Każdy biznes jest inny, dlatego równie ważną cechą systemu WMS dla e-commerce jest możliwość dowolnej konfiguracji, obejmującej zarządzanie użytkownikami, powiadomieniami oraz strukturą magazynu. Dodatkowe moduły i funkcjonalności przeznaczone dla wymagań danej branży umożliwiają niemal nieograniczone możliwości konfiguracji. Jednocześnie uproszczenie procesu oraz wprowadzenie intuicyjnego interfejsu minimalizuje konieczność szkoleń dla nowych lub tymczasowych pracowników – co ma znaczący wpływ na efektywność ich działań. Wdrażanie nowego pracownika może trwać zaledwie kilka godzin.

Skanowanie kodów kreskowych i automatyzacja drukowania etykiet

Poprawę efektywności oraz zminimalizowanie błędów zapewnia również możliwość skanowania kodów kreskowych, a także zautomatyzowane drukowanie etykiet. Jest to istotne zwłaszcza, kiedy odsetek zleceń jednopozycyjnych przekracza poziom innych rodzajów zamówień. Wystarczy zeskanować kod kreskowy 1D, 2D lub RFID, by system WMS automatycznie przydzielił zlecenie do towaru, a następnie wydrukował właściwe dokumenty.

Wskaźniki wydajności procesów magazynowych

Ostatnią, choć nie najmniej ważną cechą, którą powinien posiadać system WMS dla e-commerce jest wgląd do wskaźników wydajności oraz możliwość bieżącego monitorowania pracy magazynu. Jest to istotne dla prawidłowego funkcjonowania tu i teraz, ale również dla podejmowania decyzji biznesowych w przyszłości. Dzięki danym możliwe jest wdrożenie innych modeli organizacji pracy lub bieżące doskonalenie pracy magazynu, na przykład poprzez zmianę miejsca magazynowania danego towaru lub skrócenie tras pokonywanych przez pracowników w trakcie kompletowania zamówienia. Dzięki rzeczywistym danym możliwe jest zwiększenie sprzedaży, z jednoczesnym zmniejszeniem kosztów logistycznych – bez strat jakości.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.