24 października 2020

Kategoria:
Inne

Stoiska wystawiennicze wyspowe. Charakterystyka

Żeby firma mogło się prawidłowo rozwijać – co jest domyślnym celem każdego przedsiębiorcy – musi stale poszerzać grono swoich klientów oraz nawiązywać korzystne kontakty branżowe. Dlatego tak ważnym wydarzeniem dla każdej branży są targi – imprezy, na których firmy mogą zaprezentować swoją ofertę i nowe produkty. Ważne jest nie tylko to, że pokażemy się na targach, ale również JAK się pokażemy.

Czym są stoiska wyspowe?

Stoiska wystawiennicze dzielimy na kilka podstawowych kategorii – kluczem do ich klasyfikacji jest to, jak są usytuowane w przestrzeni targowej oraz w jaki sposób są zbudowane. Jedną z czterech kategorii są stoiska wyspowe. Czym się one charakteryzują:

Jak sama nazwa dość wyraźnie sugeruje, wyspowe stoiska wystawiennicze mają postać mniejszej lub większej wyspy, która siłą rzeczy nie sąsiaduje bezpośrednio z innymi stoiskami – mówi przedstawiciel firmy Art-CoZ każdej strony takie stoisko otoczone jest ciągami komunikacyjnymi, którymi przemieszczają się uczestnicy targów. Taka formuła daje duże możliwości ekspozycji oferty danej marki. Przede wszystkim zyskujemy dużo przestrzeni użytkowej, której nie dzielimy z innymi firmami. Ponadto umożliwiamy naszym gościom dużo bardziej swobodny dostęp do wystawionych produktów czy materiałów informacyjnych, niż w przypadku stoisk rzędowych czy narożnych

Rodzaje stoisk wyspowych

Stoiska wyspowe w zależności od typu zabudowy możemy podzielić na kilka pomniejszych rodzajów. Są to:

  • Stoiska otwarte – nie posiadają zewnętrznych ścian, które oddzielają stoisko od ciągów komunikacyjnych.
  • Stoiska częściowo otwarte – posiadają tylko niektóre ściany, których celem jest ograniczenie dostępu do pewnych określonych części stoiska lub osłonięcie części ekspozycji.
  • Stoiska zamknięte – ze wszystkich stron stoisko odgrodzone jest ścianami, żeby obejrzeć ekspozycję, goście muszą przejść przez wyznaczone wejście.

Każdy typ stoiska wyspowego ma swoje plusy i minusy. Przykładowo stoiska otwarte są najbardziej przystępne dla klientów, jednak istnieje ryzyko, że niektórzy goście potraktują je jako skrót między głównymi ciągami komunikacyjnymi, tym samym utrudniając innym obejrzenie ekspozycji, a pracownikom nawiązania kontaktu z zainteresowanymi. Kompozycje częściowo otwarte pozwalają chronić główne części ekspozycji, jednak ograniczają widoczność z zewnątrz. Kompozycje zamknięte dają nam wiele możliwości zaaranżowania ekspozycji i odcięcia się od reszty targów (co może być istotne, kiedy planujemy użycie prezentacji multimedialnych), z drugiej strony zamknięcie stoiska i wymuszenie korzystania z wyznaczonego wejścia może zniechęcić niektórych potencjalnych klientów. Wybór rodzaju stoiska uzależniony jest między innymi od charakteru ekspozycji oraz indywidualnych potrzeb firmy.