druk
10 listopada 2019

Kategoria:
Inne

Rola druku w produkcji folderów reklamowych

Reklama skupia się obecnie na Internecie, mediach społecznościowych oraz telewizji. Specjaliści od marketingu podkreślają jednak, jak duże korzyści może przynieść wykorzystywanie folderów reklamowych. Są to stosunkowo tanie materiały promocyjne, które pozwalają zapoznać się klientom z ofertą firmy. Wystarczy tylko zadbać o to, aby były wykonane przez sprawdzoną drukarnię.

Czym są i jak wyglądają foldery reklamowe?

Folder to jeden z podstawowych materiałów reklamowych. Umieszcza się w nim zdjęcia, opisy produktów oraz usług. Jego zawartość ma informować oraz zachęcać potencjalnych klientów do odwiedzin w sklepie czy do skorzystania z oferty firmy.

Strony folderów mogą być klejone lub zszywane. Jednak dużą popularnością cieszą się także te materiały, które wyprodukowano z zastosowaniem oprawy spiralnej. Mogą mieć one również dowolną ilość stron, o czym zawsze decyduje reklamodawca. Warto też podkreślić, że foldery reklamowe są zdecydowanie bardziej prestiżowym materiałem reklamowym niż ulotki. Dlatego świetnie sprawdzają się na targach, konferencjach, spotkaniach branżowych czy też na recepcyjnej ladzie w siedzibie firmy.

W folderze reklamowym może znajdować się o wiele więcej informacji niż na zwykłej ulotce. Dlatego też pozwalają przedsiębiorstwom przedstawiać klientom swoją ofertę w efektowny i czytelny sposób” – mówi ekspert z firmy GRIST99.

Jak powinien być wykonany folder reklamowy?

Tym, na co zwracają uwagę osoby trzymające w ręce dowolny materiał reklamowy, jest jego szata graficzna. Dopiero później czytane są informacje i opisy znajdujące się pod zdjęciami. Dlatego też liczy się ich jakość oraz bardzo wysoka rozdzielczość drukowanych obrazów. Muszą być one ostre oraz wyraźne, aby przykuły wzrok oraz zainteresowały odbiorców. To samo dotyczy kolorów, które powinny być intensywne oraz głębokie.

Czcionka musi być czytelna i nie może zlewać się z tłem czy ze zdjęciami. Tylko wtedy przekaz reklamy dotrze do klienta. Nie można zapominać także o samym papierze. Odpowiednia gramatura to gwarancja tego, że folder się nie zniszczy i będzie się prezentował estetycznie. Aby ich wygląd był jeszcze bardziej elegancki, pokrywa się je folią lub lakierem. Dzięki temu nie zaszkodzi im nawet kontakt z wilgocią.

Oprócz tego trzeba postawić na właściwy format folderu. Mniejszy rozmiar warto zastosować, jeżeli ma on być dostarczany do klientów pocztą. Natomiast w przypadku przygotowywania materiałów promocyjnych rozdawanych przy okazji różnego rodzaju eventów lepiej wypadną większe formaty.