Artykuł sponsorowany

Pobyt w hotelu, a potrzeby osób niepełnosprawnych

Pobyt w hotelu, a potrzeby osób niepełnosprawnych

Osoby niepełnosprawne mają zupełnie inne potrzeby niż ci, którzy są fizycznie zdrowi. W codziennym życiu większość z nas nie przykłada uwagi do mnogości problemów, na jakie natrafiają niepełnosprawni w budynkach użyteczności publicznej. Podobnie jest z obiektami, które z założenia mają służyć do wypoczynku. Nie w każdym z nich znajdziemy warunki pozwalające na swobodne poruszanie się przez wszystkie grupy.

Wygodny przejazd od parkingu do lady

Większość osób podczas poszukiwania hotelu uwzględnia cenę, poziom komfortu oraz inne udogodnienia takie jak parking, restauracja itp. W przypadku inwalidów wszystkie te czynniki spadają na drugi plan, ponieważ najważniejsze jest znalezienie obiektu dostosowanego do potrzeb osób niepełnosprawnych. Problem jest o tyle duży, że różne poziomy niepełnosprawności i stopnie inwalidztwa mają inne wskazania. Osoby poruszające się na wózkach inwalidzkich powinny mieć zapewnione miejsce parkingowe odpowiedni podjazd, bezproblemowe wejście do budynku, a także niższą ladę. Foldery reklamowe lub inne elementy odgradzające osobę niepełnosprawną od recepcji tworzą swego rodzaju barierę, która utrudnia swobodną rozmowę.

W pełni przystosowany pokój

Zgodnie z prawem, w obiektach powyżej 50 jednostek mieszkalnych powinien być przynajmniej jeden pokój dostosowany do osób niepełnosprawnych poprzez umieszczenie poręczy i uchwytów, które ułatwiają korzystanie z urządzeń higieniczno-sanitarnych. Poza tym wyłącznik światła i sygnalizacja przywoławcza powinny być w bliskim kontakcie łóżka, by niepełnosprawny bez problemu mógł wezwać obsługę. Same meble także muszą posiadać określone wymiary, by mogły być w pełni funkcjonalne. Osoby poruszające się na wózkach wymagają co najmniej 67 cm przestrzeni na podjazd pod biurko, stół czy umywalkę.  

Uwzględnienie różnych grup niepełnosprawnych

Ogólnodostępne elementy wyposażenia obiektu nie mogą być umieszczane wyżej niż około 90-110 cm. Zaliczają się do nich przyciski i włączniki umożliwiające komunikację wewnętrzną. Na takiej samej wysokości musi być zawieszony telefon. Także sale gastronomiczne oraz inne pomieszczenia wielofunkcyjne powinny posiadać miejsca przystosowane do osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Pokoje dla takich osób powinny znajdować się na parterze. W przeciwnym wypadku winda musi być odpowiednio szeroka. Ekspert z hotelu „Dzikie Wino” w Wiewiórczynie dodaje:

Ze względu na różne stopnie niepełnosprawności  przyciski windy należy opatrzyć oznaczeniami dla niewidzących oraz sygnalizacją dźwiękową.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.