15 sierpnia 2020

Kategoria:
Inne

Opakowanie kaszerowane. Co to takiego?

Opakowanie produktu ma na celu nie tylko jego ochronę, ale też atrakcyjną prezentację pod względem czysto reklamowym. Do najpopularniejszych rodzajów opakowań należą powszechnie stosowane pudełka kartonowe. Choć mogłoby się wydawać, że tego typu opakowania nie są zbyt efektowne, to jednak dzięki metodom uszlachetniania tektury można znacząco poprawić ich walory estetyczne. Jednym z takich sposobów jest kaszerowanie. Na czym ono polega?

Czym charakteryzują się opakowania kaszerowane

Kaszerowanie to jedna z technik uszlachetnienia wyrobów drukowanych. W ten sposób udoskonala się opakowania papierowe, chcąc nadać im bardziej efektowny wygląd. Jeśli chodzi o samą technologię kaszerowania, to proces ten polega na powleczeniu danego wyrobu, np. opakowania tekturowego, dodatkową, cienką warstwą materiału. Pod tym względem technika ta przypomina nieco laminowanie, jednak w przypadku kaszerowania wyroby pokrywane są nie folią, a papierem. Zadrukowany arkusz przykleja się do powierzchni kartonu, uzyskując w ten sposób estetyczne opakowanie. Kaszerowanie pozwala nie tylko ozdobić karton, ale umożliwia również umieszczenie na nim napisów lub grafik, co nie zawsze możliwe jest do zrealizowania bezpośrednio na opakowaniu, a to przez znaczną grubość tektury, z jaką mamy nieraz do czynienia np. w przypadku pudełek wykonanych z tektury falistej.

W ten sposób na gotowym wyrobie może znaleźć się opis, skład lub instrukcja użytkowania produktu, a także nazwa i logo marki czy dane kontaktowe firmy. – Wymienia możliwości kaszerowania przedstawiciel firmy Ekopak będącej producentem opakowań tekturowych. – Jeśli chodzi o kolorystykę czy wzornictwo, możliwości projektowania w przypadku kaszerowanych produktów są niemal nieograniczone.

Gotowe opakowanie kaszerowane wygląda atrakcyjnie, a do tego jest bardziej wytrzymałe, odporne na oddziaływanie czynników atmosferycznych i mniej podatne na uszkodzenia.

Zastosowania opakowań kaszerowanych

Kaszerowanie jako metoda uszlachetniania opakowań tekturowych znacznie podnosi ich walory estetyczne, czyniąc z tego typu wyrobów ważny element strategii reklamowej. Nie od dziś wiadomo bowiem, że opakowanie może skutecznie zachęcić konsumenta do zakupu danego produktu lub wręcz przeciwnie – zniechęcić do sięgnięcia po niego. Estetyczne opakowanie, które przyciągnie uwagę klienta i będzie pomagało stworzyć spójny, pozytywny wizerunek danej marki to klucz do sukcesu. W związku z tym solidne i efektowne opakowanie kaszerowane z tektury falistej to skuteczne narzędzie reklamy w różnych branżach – w tak efektowne kartoniki pakuje się np. kosmetyki, artykuły spożywcze, a także sprzęt elektroniczny oraz środki farmaceutyczne.