Artykuł sponsorowany

Ochrona znaków towarowych z pomocą radcy prawnego

Ochrona znaków towarowych z pomocą radcy prawnego
Co decyduje o sukcesie naszego produktu na rynku? Wśród wielu czynników jednym z najważniejszych jest siła marki, a więc to, czy klienci rozpoznają produkt i czy wiążą go z określonymi wartościami – w naszym interesie jest więc, aby nasza marka wyróżniała się na tle konkurencji i nie była mylona z żadną inna. Jak to zrobić? Najskuteczniejszym rozwiązaniem jest ochrona znaku towarowego.

Czym jest znak towarowy?

Znakiem towarowym może być dosłownie każdy element identyfikacji marki, który sprawia, że odróżnia się ona od innych marek – nie tylko w swojej branży. Najprostszym przykładem jest tutaj logo lub logotyp, czyli znak graficzny lub napis, którego używamy do sygnowania produktu. Do znaków towarowych zaliczamy również slogany reklamowe, sygnały dźwiękowe, animacje… Znakiem towarowym niektórych bardzo dużych marek są nawet używane przez nie kompozycje kolorystyczne czy kształt opakowań, w których sprzedawane są ich produkty. Niezależnie od swej formy, znak towarowy jest jedną z najważniejszych części marki, ta z kolei musi być silna, by zagwarantować sprzedaż naszego produktu – pamiętajmy, że podejmując decyduję o kupnie, większość klientów zwraca uwagę na to, czy wybrany produkt pochodzi od posiadającego dobra renomę producenta.

Dlaczego znaki towarowe należy chronić?

Ochrona znaku towarowego polega na zarejestrowaniu go w odpowiedniej instytucji – w Polsce jest nią Urząd Patentowy, w Unii Europejskiej zajmuje się tym Urząd ds. Własności Intelektualnej. Dlaczego warto zdecydować się na rejestrację? Ponieważ w ten sposób zyskujemy narzędzie walki z nieuczciwą konkurencja, która będzie próbować wykorzystać nasz sukces do własnych zysków, np. wypuszczając na rynek produkt podobny do naszego, lecz niższej jakości i po niższej cenie. Pamiętajmy, że w kwestii rejestracji obowiązuje zasada „kto pierwszy ten lepszy” - jeśli nie dokonamy jest odpowiednio wcześniej, może okazać się, że ktoś inny zrobił to za nas. W takiej sytuacji tracimy prawo do korzystania z marki, którą sami stworzyliśmy.

Rejestracja znaku towarowego z pomocą radcy prawnego

Rejestracji znaku towarowego w Urzędzie Patentowym możemy dokonać osobiście lub z pomocą wyznaczonego pełnomocnika – na przykład radcy prawnego. Usługi z tego zakresu znajdziemy między innymi w ofercie Kancelarii Radców Prawnych Spirała i Taradajko. W przypadku, gdy nie mieszkamy lub nie mamy siedziby na terenie Unii Europejskiej lub państw członkowskich EFTA pomoc uprawnionego pełnomocnika będzie nam niezbędna. Aby UP uznał pełnomocnictwo w podaniu o rejestrację należy wskazać dane identyfikujące reprezentującej nas osoby, a do podania dołączyć dokument pełnomocnictwa. Dlaczego warto zdecydować się na pomoc radcy prawnego? Przede wszystkim zyskujemy wtedy gwarancję, że nasz wniosek będzie spełniał wszystkie niezbędne wymogi formalne. Ponadto zaoszczędzamy w ten sposób czas i unikamy stresu, który może towarzyszyć dopełnianiu formalności przez Urzędem Patentowym. Specjalizujący się w ochronie znaków towarowych radca jest w stanie również przygotować zgodny z prawem regulamin stosowania znaku towarowego.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.