Artykuł sponsorowany

Kto może administrować nieruchomością?

Kto może administrować nieruchomością?
Administrowanie nieruchomością polega na prowadzeniu jej pełnej dokumentacji, reprezentowaniu Wspólnoty przed właścicielami nieruchomości, kontrahentami czy organami administracji państwowej i samorządowej. Do obowiązków firm, zajmujących się administrowaniem nieruchomościami, należy także między innymi pozyskiwanie dodatkowych źródeł dochodu dla Wspólnoty. Sprawdź, kto może administrować nieruchomością? Zarządca nieruchomości to osoba, która prowadzi działalność gospodarczą z zakresu zarządzania nieruchomościami. Wymogi, które trzeba spełnić, aby nim zostać reguluje ustawa z 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jedn. Dz.U. z 2018 r., poz. 121, z późn. zm.).

Formalności, związane z administrowaniem nieruchomością

Każdy przedsiębiorca, prowadzący działalność gospodarczą z zakresu zarządzania nieruchomością, ma obowiązek zawarcia umowy o zarządzaniu nieruchomością z jej właścicielem lub wspólnotą mieszkaniową. Może być ona także podpisana z inną osobą lub podmiotem, którym przysługuje prawo do nieruchomości. Ważne, aby prawo to było ze skutkiem prawnym bezpośrednio dla tej osoby lub jednostki organizacyjnej. Co bardzo ważne, omawiana umowa wymaga formy pisemnej lub elektronicznej, inaczej będzie nieważna. Ponadto, każdy administrator nieruchomości podlega  obowiązkowemu ubezpieczeniu  odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone w związku z zarządzaniem nieruchomością. Takie rozwiązanie chroni zarówno zarządcę, jak i właściciela nieruchomości. Warto pamiętać, że jeżeli zarządca zatrudnia inne osoby podlega on ubezpieczeniu odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone przez te osoby.

Zakres obowiązków zarządcy nieruchomości

Do obowiązków zarządcy nieruchomości, takiego jak firma DOMESTIKA, należy przede wszystkim nadzór w zakresie utrzymywania porządku oraz czystości wspólnych części budynku i pozyskiwanie dodatkowych źródeł przychodu dla wspólnoty. Zarządca będzie także wyszukiwał najemców dla lokali użytkowych, znajdujących się na terenie nieruchomości, będzie organizował i prowadził zebrania wspólnoty, a także, co bardzo istotne, opracowywał projekty aktów prawnych i uchwał. To do jego obowiązków będzie należała pomoc w zorganizowaniu środków na cele remontowe i  negocjacja warunków umowy z dostawcami energii cieplnej, elektrycznej, zimnej wody i ścieków oraz wywozu nieczystości. Niemniej ważne jest prowadzenie dokumentacji, związanej z nieruchomością, w tym szczególnie dokumentacji w zakresie liczby osób, zamieszkujących daną nieruchomość. To do niego zwrócimy się z prośbą o organizację dyżurów administratora na terenie nieruchomości.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.