Artykuł sponsorowany

Kompletacja towarów. Co to takiego?

Kompletacja towarów. Co to takiego?

Kompletacja towarów to jeden z elementów prac logistycznych, dlatego coraz więcej firm zajmujących się szeroko rozumianą logistyką dołącza do swojej oferty również taką usługę. Kompletowanie towarów z magazynu polega na zebraniu konkretnych produktów, zapakowaniu ich w paczki, by następnie przesłać je do odbiorcy. Firmy zamawiające taką usługę mogą wydelegować większość prac logistycznych, a tym samym zarabiać bez angażowania swojej pracy i czasu w tego typu obowiązki, które są konieczne, aby produkt finalnie trafił w ręce klienta.

Kompletacją towarów zajmują się najlepsze firmy logistyczne, jak np. Operis, które w swej codziennej pracy zwracają uwagę na kompleksową obsługę zleceniodawców. Świadczenie takich usług nie byłoby jednak możliwe, gdyby nie odpowiednie zaplecze techniczne i kadrowe, dlatego nie wszystkie firmy logistyczne mają kompletację towarów w swojej ofercie.

Kompletacja towarów sposobem na ograniczenie kosztów magazynowych

Wydatki związane z kompletacją towarów pochłaniają znaczną część kosztów magazynowych. Wbrew pozorom nie ma w tym nic złego, ponieważ dobrze zaplanowany proces kompletacji towarów może mocno wpłynąć na obniżenie ogólny kosztów, co bezpośrednio przekłada się na zwiększenie zysków.

W odpowiednio zaplanowanym magazynie koszty kompletacji będą maksymalnie zminimalizowane, a w złym mogą przekroczyć nawet 60% kosztów eksploatacji. Warto też pamiętać, że metod wykonywania kompletacji jest wiele i podejmując decyzję należy zawsze uzależnić ją od specyfiki danego przedsięwzięcia. Inną metodą obierzemy, gdy będziemy pracować z produktami o niewielkiej rotacji, a zupełnie inną w odmiennym przypadku. Wybrana metoda powinna zależeć też od wielkości magazyny. Nie zawsze sprawdzi się kompletacja na całej wysokości regału magazynowego przy użyciu odpowiedniego urządzenia. Czasami lepszym rozwiązaniem jest praca na niskiej kondygnacji palety, gdy zachowujemy rezerwę przestrzeni w jej górnej części.

Wybierając firmę świadczącą usługi kompletowania towarów, warto wybrać taką, która ma szeroki asortyment usług. Nawet jeśli teraz nie będziemy potrzebowali skorzystać z innych usług, jak np. przeładunkowanie towarów czy wynajem wiat i miejsc parkingowych, to w przyszłości może zawsze pojawić się taka potrzeba, wraz z rozwojem naszej firmy.

 

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.