Artykuł sponsorowany

Kilka pomysłów na organizację szkolenia w sali konferencyjnej

Kilka pomysłów na organizację szkolenia w sali konferencyjnej

Odpowiadasz za organizację szkolenia i zastanawiasz się, jak poprowadzić je w ciekawy dla uczestników sposób? Kluczem do sukcesu będzie zaaranżowanie wydarzenia w miejscu oferującym dostęp do różnych narzędzi tradycyjnych i multimedialnych. W tym artykule dostarczamy wielu inspiracji dla zorganizowania idealnego szkolenia w wynajmowanej sali konferencyjnej.

Po pierwsze: atrakcyjna prezentacja

Coś dla miłośników nowych technologii. Z komputerem jesteś za pan brat, a klawiatura to przedłużenie Twojej dłoni? W takim razie dobrym wyborem będzie stworzenie atrakcyjnej prezentacji multimedialnej i przedstawienie jej uczestnikom szkolenia na ekranie rzutnika.

Co oznacza „atrakcyjna prezentacja”? To taka z małą ilością tekstu na pojedynczym slajdzie, spójna pod względem graficznym, przejrzysta, zawierająca ciekawe ilustracje i infografiki. Dobrym pomysłem będzie włączenie do prezentacji filmów instruktażowych, wykorzystując dostępne w sali nagłośnienie. Nie od dziś wiadomo, że metody wizualne są przyjazne dla kursantów, zwłaszcza, że większość ludzi to wzrokowcy.

Skoro już mowa o prezentacjach, koniecznie zorientuj się, czy dany obiekt oferuje bezproblemowy dostęp do sieci WiFi. Jeśli tak, to możliwości są jeszcze większe, bo zamiast standardowej prezentacji w PowerPoint można zdecydować się na wybranie Prezi, która uznawana jest za bardzo estetyczny i przejrzysty sposób wizualizowania treści.

Po drugie: metody aktywizujące

Powszechnie przyjmuje się, że człowiek najlepiej uczy się wykonując daną czynność w praktyce. Zamiast opowiadać o tworzeniu analizy SWOT, po prostu oddaj do dyspozycji uczestników kartki oraz mazaki i pozwól im stworzyć przykładowy model samodzielnie – indywidualnie, w parach lub w grupie.

Treść zapisana kolorowymi flamastrami będzie lepiej zapamiętana, a samo szkolenie – bardziej efektywne. Oczywiście jest to tylko przykładowa metoda pobudzająca aktywność kursantów. Wszystko zależy od kreatywności osoby prowadzącej dany kurs.

Najbardziej renomowane sale konferencyjne, na przykład te oferowane przez Centrum Konferencyjne AS-BUD w Warszawie, są wyposażone we wszystkie niezbędne udogodnienia, które aktywizują uczestników szkolenia.

Po trzecie: wizualne metody tradycyjne

Nie bez powodu przez długie lata powszechnej edukacji byliśmy przyzwyczajeni do czytania treści z tablicy. Bardziej nowoczesną formą prezentowania treści, zwłaszcza na szkoleniach
i spotkaniach biznesowych, są dziś flipcharty, czyli sztalugi z dużymi arkuszami papieru. Tego rodzaju udogodnienia oferują obecnie sale konferencyjne różnego typu, zarówno te kameralne, jak i standardowe.

W ten sposób szkoleniowcy mogą na bieżąco ilustrować swój tok myślowy i prezentować go uczestnikom. Niektóre kwestie lepiej rozrysować i przestawić w formie wizualnej niż gubić się w długich i niezrozumiałych opisach. To, co wypowiedziane, staje się zapisane,
a w konsekwencji – lepiej zapamiętane.  

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.