26 lipca 2019

Kategoria:
Inne

Kalendarz firmowy idealny – kilka pożądanych cech, które wyróżnią go w tłumie

Kalendarz to jeden z podstawowych elementów wystroju każdego biura lub gabinetu. Bez względu na to, czy jest to kalendarz ścienny czy biurkowy, korzystają z niego niemalże wszyscy pracownicy. Jakie cechy ma ten idealny, dzięki któremu nie umknie już żadna, ważna data? Dowiedz się, jak wyglądają nowoczesne kalendarze, w jaki sposób pomagają w organizacji oraz co ten z pozoru błahy przedmiot faktycznie daje twojej firmie.

Kalendarz firmowy – praktyczny i dopasowany do pracownika

Kalendarze to nie tylko narzędzia do kontrolowania dat. Jeśli będą odpowiednio zaprojektowane, mogą służyć także jako organizery, które pozwolą skutecznie zaplanować dzień, tydzień, miesiąc, a nawet rok. Popularnym rozwiązaniem są biurkowe kalendarze firmowe, których największą zaletą jest to, że mogą być osobiste i należeć tylko do jednego pracownika. Dzięki temu z łatwością zanotuje on najważniejsze wydarzenia, co z pewnością zmniejszy ryzyko zapominania o spotkaniach, raportach, audytach itp. Kalendarz firmowy na biurko może w prosty sposób ułatwiać życie pracownikom, dlatego też ten błahy z pozoru przedmiot jest wart inwestycji. Innym, cieszącym się zainteresowaniem w firmach kalendarzem jest kalendarz ścienny. Ten z kolei, w przeciwieństwie do biurowego, może być wspólny i należeć np. do współpracowników jednego zespołu/pokoju itp. Pracownicy z pewnością docenią jego praktyczny wymiar i będą nie tylko korzystali z datownika, ale zapiszą w nim ważne dla nich wydarzenia. Ciekawostką jest to, że drukarnie w odpowiedzi na potrzeby firm tworzą kalendarze ściśle dopasowane do ich potrzeb. Wiele z nich oprócz datownika zawiera także rubryki na cele, codzienne zadania itp.

Jakie jeszcze cechy powinien posiadać kalendarz firmowy?

Kalendarz firmowy powinien być estetyczny. Ze względu na to, że każdemu podoba się co innego, warto zadbać o neutralność. Ciekawym pomysłem będzie umieszczenie na nim wartości firmy, haseł i myśli przewodnich, którymi kieruje się przedsiębiorstwo.

Świetnym rozwiązaniem jest także nawiązanie do kolorów i elementów firmowych. Jeśli np. jest to kalendarz firmowy branży kosmetycznej, produkującej naturalne kosmetyki, to można umieścić w nim zdjęcia roślin, które występują w składach produktów – podkreśla specjalista z cyfrowej drukarni AQRAT z Wrocławia.

Kolejną cechą idealnego kalendarza będzie jego oryginalność. Może np. zawierać istotne pomoce dla pracowników np. pozostając przy branży kosmetycznej mogą to być spisy składników dobrych dla skóry lub informacje o tym, czego unikać mając skórę mieszaną, suchą itp. A jeśli jest to kalendarz firmowy branży finansowej to mogą tam być tabelki na budżet miesięczny czy wydatki ponoszone podczas wspólnych, pracowniczych obiadów. Warto także podkreślić, że idealny kalendarz firmowy zaskakuje, dlatego można dodać do niego oryginalne elementy np. kieszonkę z kartkami na notatki.