Pylon
15 grudnia 2020

Kategoria:
Inne

Jaki pylon wybrać: klasyczny, podświetlany czy multimedialny?

Pylony odgrywają ważną rolę w strategii marketingowo-wizerunkowej. Po tego typu formę reklamy chętnie sięgają więc nie tylko przedsiębiorcy, ale też instytucje, fundacje, władze miast. Każdy może dopasować pylon do swoich potrzeb, jednak przed przystąpieniem do personalizacji treści należy zastanowić się nad rodzajem konstrukcji. Jeśli model klasyczny wydaje się niewystarczający, warto rozważyć wersję multimedialną albo podświetlaną.

Pylony klasyczne

Wysokie, masywne konstrukcje przypominające słupy to klasyczne przykłady pylonów, których rama najczęściej jest wykonana ze stali lub aluminium, natomiast lico np. z dibondu. Takie totemy muszą zostać solidnie przymocowane do podłoża, dlatego trzeba starannie zaplanować miejsce ich umieszczenia. Bryły totemów mogą być zarówno proste (o kształcie prostokąta, płaskie), jak i bardziej wymyślne (z nietypowym układem elementów przestrzennych, wypukłe), ponadto klienci sami wybierają kolory, napisy i grafikę. Klasyczne pylony bez podświetlenia znajdują się np. przy biurowcach, hotelach, galeriach handlowych i przedstawiają np. mapę dojścia do recepcji, godziny otwarcia parkingu dla klientów, plan obiektu.

Pylony multimedialne

Najbardziej zaawansowanym rozwiązaniem w obszarze pylonów reklamowych są modele multimedialne. Tego typu konstrukcje najlepiej nadają się do stosowania wewnątrz budynków, zwłaszcza w galeriach handlowych, salach konferencyjnych i szkoleniowych, sklepach firmowych oraz salonach obsługi klientów. Pracownik Clever Frame, firmy specjalizującej się w produkcji totemów z ekranami, wyjaśnia: Na dwustronnych ekranach klienci mogą stale wyświetlać swoją ofertę, cennik i dowolne inne treści związane z firmą. Zdjęcia i materiały wideo skutecznie przyciągają uwagę odbiorców, a jednocześnie umożliwiają przekazanie dużej puli informacji w krótkim czasie, co ma kluczowe znaczenie dla wsparcia procesów sprzedażowych. Ważnym atutem pylonów multimedialnych jest również ich stabilna, ale lekka konstrukcja, która ułatwia transportowanie totemów między różnymi stoiskami i tym samym zwiększa opłacalność inwestycji – jeden element może być użyty wielokrotnie podczas wielu eventów.

Pylony podświetlane

Pylony podświetlane stanowią opcję pośrednią między modelami klasycznymi a multimedialnymi. Zakres ich stosowania jest niezwykle szeroki – na rynku są dostępne modele zewnętrzne, w pełni odporne na warunki atmosferyczne, lecz bez trudu można zamówić też konstrukcję wolnostojącą, odpowiednią do umieszczenia w pomieszczeniach i wykorzystania jako element mobilnych stoisk wystawienniczych. Dzięki podświetleniu treści i grafik przekaz staje się bardziej czytelny dla odbiorcy, poza tym w przypadku pylonów zewnętrznych kluczowe znaczenie ma skuteczne wyeksponowanie informacji również w nocy.

Pylon reklamowy powinien więc być dostosowany przede wszystkim do warunków, w których ma zostać umieszczony (na zewnątrz, w środku budynku). Ponadto podczas wyboru najlepszego modelu należy koniecznie uwzględnić rodzaj przekazywanych informacji (oferty i cenniki lepiej wyświetlić na ekranie, godziny otwarcia można zaprezentować w formie nadruku). Gotowy totem powinien w pełni realizować założenia strategii marketingowej i wizerunkowej danej firmy.