przewóz delikatnych towarów
2 sierpnia 2021

Kategoria:
Inne

Jaki przewozić delikatne towary?

Popularnym towarem przewożonym przez kurierów są niezwykle delikatne ładunki – między innymi naczynia, sprzęt elektroniczny czy szklane przedmioty. Ich nieostrożny transport lub nieumiejętne obchodzenie się z nimi może spowodować, że zawartość paczki ulegnie uszkodzeniu. Żeby do tego nie doszło, artykuły powinny być przewożone w odpowiednim opakowaniu. Dodatkowo przestrzeń w pudełku transportowym można uzupełnić folią bąbelkową albo styropianem.

Czym są delikatne towary?

Do delikatnych towarów zaliczyć można przedmioty, które skonstruowane są z materiałów, które mogą łatwo ulec uszkodzeniu. Może ono nastąpić poprzez upadek z niewielkiej wysokości albo z powodu zbyt dużego nacisku na daną rzecz. Niekoniecznie wpływ na trwałość całości ma rozmiar. Na przykład mniejsza szklanka będzie mniej trwała niż większe lustro, chociaż oba przedmioty zawierają w sobie szkło.

Sama klasyfikacja delikatnych przedmiotów nie jest łatwa. Wynika to z faktu, że wiele przedmiotów, choć ma to samo przeznaczenie, może być wykonane inaczej, jak chociażby wspomniana szklanka, którą wytwarza się z różnych materiałów. Jednak są towary, które są z góry uznane za delikatne. Zalicza się do nich przede wszystkim asortyment wykonany ze szkła – mówi pracownik firmy MAGlogis. Także sprzęt elektroniczny, między innymi telefony komórkowe, monitory czy laptopy oznaczane są jako przedmioty, które wymagają ostrożnego traktowania.

Jak przewozić delikatne towary?

Do transportu delikatnych towarów należy użyć odpowiedniego opakowania. To ono przyjmuje wszelkie siły oddziałujące na całą przesyłkę. Głównym celem dostarczenia paczki jest zachowanie nienaruszonego stan jej zawartości. Dlatego też samo pudełko może (chociaż nie powinno) zostać uszkodzone.

Do delikatnych towarów zaleca się przede wszystkim opakowania drewniane. Są one wyjątkowo odporne na czynniki zewnętrzne, co powoduje, że nie uszkodzą się, jeżeli kurier niechcący upuści przesyłkę. Do odpowiedniego zabezpieczenia towaru można użyć wypełniaczy. Tę rolę pełni na przykład folia bąbelkowa lub styropian. Ich zadaniem jest amortyzacja towaru podczas transportu. Nierówności na drodze powodują, że samochód podskakuje na wybojach, a zawartość bagażnika się przemieszcza, co może zaszkodzić delikatnemu ładunkowi. Folia pęcherzykowa stanowi doskonałą amortyzację.

Jakie są prawa klienta, jeżeli towar jest uszkodzony?

Klient, który otrzyma uszkodzoną paczkę, może odmówić jej odbioru. Mając podejrzenie, że zawartość przesyłki jest uszkodzona, odbiorca nie musi kwitować jej przyjęcia. W przypadku opłaconej już przesyłki sprzedawca zobowiązany jest do dostarczenia pełnej zawartości zgodnej z ofertą.

Natomiast, jeżeli klient dopiero po przyjęciu paczki zorientuje się, że zawartość jest uszkodzona, to wtedy jedynie od woli sprzedawcy zależy, czy przyjmie on zwrot. Nie ma on obowiązku wymiany towaru na pełnowartościowy, ponieważ odbiorca, podpisując dokumenty transportowe, oświadczył, że zapoznał się ze stanem przesyłki podczas jej odbioru.