Artykuł sponsorowany

Jaka jest różnica między perfumami a wodą toaletową?

Jaka jest różnica między perfumami a wodą toaletową?

Zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego podobne zapachy o takich samych pojemnościach znacząco różnią się ceną? Wpływ na to ma nie tylko obecność logo znanego producenta albo jego brak. Ceny kompozycji zapachowych zależą w dużej mierze od tego, czy masz do czynienia z perfumami, wodą perfumowaną i wodą toaletową. Czym różnią się dwa skrajne bieguny na tej skali wyrobów perfumeryjnych?

Ile zapachu jest w perfumach?

Esencją i sekretem perfum są olejki eteryczne. Ich starannie komponowane mieszanki są rozpuszczane w alkoholach. W zależności od tego, jakie jest stężenie składników zapachowych, możemy mieć do czynienia z jednym z czterech typów wyrobów perfumeryjnych.

Najwięcej substancji eterycznych znajduje się w perfumach. Ich udział może sięgać nawet 43%! To gwarantuje intensywność i trwałość zapachu, ale też podnosi jego cenę.

W wodzie perfumowanej znajdziesz od 10% do 25% olejków eterycznych. Trzecia w kolejności jest woda toaletowa – najczęstszy wybór przeciętnego klienta perfumerii. Stężenie aromatów od 5% do 10% pozwala uzyskać kompromis między przyzwoitymi intensywnością i trwałością zapachu a atrakcyjną ceną.

Najmniej esencjonalne są wody kolońskie. Znajdziemy w nich maksymalnie 5% olejków eterycznych. Takie zapachy również mają swoich zwolenników – mówi specjalista z firmy Mandoco. – Każdy z tych produktów jest potrzebny na rynku, bo trafia w inne gusta, potrzeby i możliwości finansowe klientów.

Woda toaletowa czy perfumy?

Kupując zapach, czy to dla siebie, czy na prezent, stoisz przed wyborem nie tylko kompozycji aromatycznej, pojemności i flakonu, ale też intensywności i trwałości. Na pytanie o to, czy lepsze są perfumy czy woda toaletowa, nie ma jednej dobrej odpowiedzi. Wszystko zależy od Twoich upodobań.

Perfumy, dzięki temu, że pachną mocno i długo, są bardzo wydajne. Wody toaletowej musisz użyć znacznie więcej, aby uzyskać taką samą intensywność, a trwałość będzie znacznie mniejsza. Może się więc okazać, że zakup perfum będzie znacznym wydatkiem tylko pozornie – wystarczą one na znacznie dłużej i jedna butelka perfum zastąpi kilka wód toaletowych. Oszczędność może być jeszcze większa, jeśli zamiast zapachu od znanego producenta wybierzesz perfumy inspirowane, perfumy lane – tańsze zamienniki nieodbiegające jakościowo od oryginałów, pozbawione jednak rozpoznawalnego logo.

Woda perfumowana jest dobrym wyborem dla osób, które źle się czują w bardzo intensywnych zapachach, a trwałość ma dla nich drugorzędne znaczenie albo stawiają pierwsze kroki, jeśli chodzi o świadome kupowanie zapachów. Musimy tutaj ostrzec – dobieranie i testowanie perfum wciąga i może przerodzić się w pasję! Tym bardziej warto szukać rozwiązań ekonomicznych i kupować zapachy tam, gdzie nie musisz dopłacać za logo i marketing.

Pamiętaj – w zapachu, który towarzyszy Ci na co dzień, masz czuć się dobrze. To jest najważniejsze! Możesz to osiągnąć zarówno wodą kolońską, jak i francuskimi perfumami.

 

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.