Artykuł sponsorowany

Jak zostać trenerem personalnym?

Jak zostać trenerem personalnym?
W dobie wszechobecnego braku czasu, siedzącego trybu życia i częstych problemów z nadwagą, zawód trenera personalnego staje się coraz popularniejszy. Dla osób, które lubią sport i dbają o własne ciało, perspektywa połączenia zainteresowań z pracą zarobkową jest niezwykle kusząca. Co zatem należy zrobić, aby zostać trenerem personalnym i pozyskać zaufanie klientów? Zacznijmy od tego, że w Polsce żadna ustawa nie reguluje prawnie tego, kto może zostać trenerem personalnym. Niezbędne jest jednak pozyskanie wszechstronnej wiedzy, która umożliwi prowadzenie bezpiecznych i owocnych treningów i opracowywanie efektywnych planów treningowo-żywieniowych klientów, tak aby nie tylko pomóc im uzyskać zadowalające efekty, ale także je utrzymać.

Kursy, szkolenia

Rozwijający się rynek fitness determinuje to, że jak grzyby po deszczu powstają nowe miejsca, w których można zrobić kurs trenera personalnego. Miejsca te prześcigają się w swoich ofertach, jedne mają lepszą renomę, drugie gorszą. W zależności od intensywności zajęć kursy trwają średnio od kilku tygodni, nawet do kilku miesięcy. Przy wyborze szkoły przede wszystkim należy kierować się nie tylko możliwością szybkiego zdobycia przysłowiowego „papierka”, ale przyjrzeć się jej doświadczeniu i temu, w jak szerokim zakresie przygotowuje przyszłych trenerów.

Wszechstronna wiedza

To niezwykle istotne, aby szkoła trenerska zatrudniała fachowców z różnych dziedzin. Znajdująca się w Nowym Targu Kuźnia Trenerów, była pierwszą szkołą w Polsce, która w całości zajmowała się treningiem personalnym. Program szkolenia skierowanego do przyszłych trenerów personalnych, a także do pracujących w zawodzie, pragnących poszerzyć swój warsztat trenerski, obejmuje zajęcia teoretyczne i praktyczne, takie jak: anatomia, fizjologia wysiłku fizycznego, funkcjonalny trening medyczny, kulturystyka, stretching, programowanie treningowe, dwubój i trójbój siłowy, elementy gimnastyki sportowej, żywienie i suplementacja, motywacja, standard pracy, sprzedaż i marketing.

Praktyka czyni mistrza

Ważne, aby szkolący byli nie tylko teoretykami, ale i praktykami, stawiającymi na ciągły rozwój, którzy potrafią przekazać wiedzę o skutecznej i bezpiecznej pracy z klientami. Trener personalny to zawód, która wymaga stałej aktualizacji wiedzy. Rynek sportów sylwetkowych rozwija się szybko i równie szybko można zostać w tyle.

Zostań swoim pierwszym klientem…

…i zadbaj o siebie! Można powiedzieć, że każdy trener personalny jest swoją własną wizytówką, nie obędzie się więc bez dobrej kondycji fizycznej i zdrowego wyglądu. Ma to znaczenie przede wszystkim dlatego, że trener jest przykładem dla swoich podopiecznych. Widząc dobrze zbudowanego, zdrowego i sprawnego trenera, klient buduje zaufanie do niego i jest zmotywowany do pracy nad poprawą swojego zdrowia i wzmocnienia kondycji.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.