12 kwietnia 2020

Kategoria:
Inne

Jak znaleźć pracę jako opiekunka w Niemczech?

Opiekunka osoby starszej to dziś bardzo popularny zawód. Społeczeństwo się starzeje, więc nie powinno dziwić, że profesje związane z opieką geriatryczną są wyjątkowo pożądane. Częstą praktyką polskich pracowników jest wyjeżdżanie w celach zawodowych do Niemiec. Takie zatrudnienie oferuje wiele agencji. Nie wiesz, od czego zacząć poszukiwania? Dowiedz się więcej.

Metody tradycyjne

W gazetach, także tych lokalnych, często można znaleźć ogłoszenia z ofertami pracy dla opiekunki osób starszych w Niemczech. Zazwyczaj ich nadawcami są firmy specjalizujące się w pośrednictwie pracy.

Warto zadzwonić na podany numer i dowiedzieć się szczegółów. Renomowane i zaufane przedsiębiorstwa umawiają kandydatki na spotkanie z doradcą zawodowym i dopiero potem oferują podpisanie umowy. Warto być czujnym. Wyłącznie legalnie działające przedsiębiorstwa mają certyfikat wydany przez Marszałka Województwa, a numer dokumentu powinien być zamieszczony od razu w ogłoszeniu.

Inną formą szukania pracy w charakterze opiekunki geriatrycznej jest tzw. metoda pantoflowa. Popytaj znajome osoby, czy ktoś z ich bliskich nie wykonywał podobnej profesji. Być może dowiesz się, czy dana firma oferuje dodatkowe ubezpieczenie, wsparcie za granicą itd.

Wyszukiwanie ofert w internecie

Coraz więcej renomowanych agencji pośrednictwa ogłasza się w internecie. Na swoich stronach internetowych zamieszczają aktualne oferty pracy dla opiekunki osoby starszej w Niemczech i dzielą się z zainteresowanymi przydatnymi informacjami.  

Firmy, które profesjonalnie podchodzą do wykonywanej działalności, potrafią dopasować ofertę do indywidualnych możliwości językowych i kompetencji kandydatki. Tym samym masz pewność, że będziesz zatrudniona na odpowiadających Ci warunkach.

Dobrym przykładem jest firma West Arbeit. Zatrudnieni tam specjaliści pomogą Ci na każdym etapie rekrutacji.

Jak rekrutuje się opiekunki osób starszych?

Po znalezieniu interesującej Cię oferty lub dobraniu jej do Twoich potrzeb następuje etap rekrutacji na stanowisko. Należy przesłać na maila lub adres tradycyjny firmy swoje CV i – w niektórych przypadkach – list motywacyjny.  

Kolejnym krokiem rekrutacji jest rozmowa kwalifikacyjna, która daje możliwość zapoznania się z kandydatem i wybadania jego kompetencji językowych. Zazwyczaj podczas takiej rozmowy kandydatka do pracy jako opiekunka osoby starszej odpowiada na pytania o swoje dotychczasowe doświadczenia związane z działaniami opiekuńczo-pielęgnacyjnymi. Niekoniecznie muszą to być doświadczenia o charakterze wyłącznie zawodowym.

Gdy pomyślnie przejdziesz ten etap, zostanie Ci zaprezentowana sylwetka osobowościowa danego seniora, wraz z omówieniem jego stanu zdrowia i obowiązkami, które miałabyś wykonywać na miejscu.

Oczywiście opisane procedury są tylko ogólnym opisem. W rzeczywistości wiele zależy od konkretnego kandydata oraz od rodzaju ogłoszenia, na które się odpowiada.