Artykuł sponsorowany

Jak wygląda audyt środowiskowy?

Jak wygląda audyt środowiskowy?
Odpowiedzialne prowadzenie firmy to nie tylko dbanie o pracowników i płacenie podatków, ale też troska o środowisko. Każde przedsiębiorstwo musi przestrzegać określonych prawem norm w kwestii emisji szkodliwych gazów, hałasu i wszelkich toksycznych odpadów. Aby sprawdzić, czy firma rzeczywiście trzyma się tego rodzaju norm, albo co powinna poprawić, żeby działać bardziej proekologicznie, prowadzi się audyt środowiskowy. Jak on wygląda?

Jak wygląda audyt środowiskowy?

Audyt środowiskowy obejmuje:
  • dokładnego zapoznania się z obszarem działania firmy, oferowanymi usługami i produktami;
  • obejrzenie jej obiektów;
  • wnikliwą analizę dokumentacji, która dotyczy przepisów związanych z ochroną środowiska;
  • utworzenie raportu z wynikami przeprowadzonych badań środowiskowych.
Badania dobierane są zawsze indywidualnie pod kątem profilu działalności przedsiębiorstwa i zakresu jej działań. Kto powinien przeprowadzić audyt środowiskowy?

Kto powinien prowadzić audyt środowiskowy?

Audyt środowiskowy może przeprowadzić każda firma, której działalność ma wpływ na gospodarkę wodno-ściekową i odpadową. Jest ono szczególnie ważne w przypadku przedsiębiorstw:
  • zajmujących się produkcją albo przetwórstwem toksycznych substancji,
  • emitujących w procesie produkcji duże ilości szkodliwych gazów cieplarnianych,
  • produkujących sprzęt elektroniczny,
  • wytwarzających podczas pracy duży hałas,
  • transportujących odpady.

Jakie korzyści przynosi prowadzenie audytu środowiskowego?

Audyt środowiskowy prowadzony przez profesjonalną firmę, posiadającą odpowiednie zaplecze badawcze jak firma EKOLAB Sp. z o.o, ma ogromną wartość. Jaką?
  • Pomaga funkcjonować w sposób zgodny z prawem i bezpieczny. Co za tym idzie, minimalizuje ryzyko ponoszenia strat finansowych np. karnych odsetek, mandatów.
  • Przyczynia się do kreowania pozytywnego proekologicznego wizerunku, a przekłada się dodatkowo na zwiększenie konkurencyjności przedsiębiorstwa.
Prowadzenie audytów środowiskowych to dziś istotny element mądrego i odpowiedzialnego zarządzania firmą.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.