Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Jak wybrać gadżet reklamowy do biura?
Gadżety symboliczne
Czyli upominki wręczane przy szczególnych okazjach. Mogą to być np. duże imprezy firmowe, konferencje, targi, urodziny firmy bądź wydarzenia dotyczące ogółu, np. święta Bożego Narodzenia. Ich zadaniem jest przede wszystkim przypominanie klientowi o obecności marki na rynku – cel ten osiąga się poprzez atrakcyjną formę wizualną. Do gadżetów tej kategorii zaliczamy m.in. okolicznościowe koszulki, kubki z nadrukiem, smycze.Gadżety funkcjonalne
Oczywiście, każdy gadżet reklamowy może pełnić jakąś funkcję, chociażby wizualną, choć mało kto ceni sobie gadżety reklamowe za ich estetykę. Z perspektywy osoby obdarowanej gadżetem bardziej istotne jest to, czy gadżet może jej się przydać w praktycznym życiu – czy długopis będzie wygodny do zapisywania nim notatek, czy kubek nie będzie parzył w dłonie po zalaniu go wrzątkiem, czy myszka komputerowa będzie dobrze leżeć w dłoni. Decydując się na gadżety funkcjonalne, należy wziąć pod uwagę kilka rzeczy.- Przydatność gadżetu w danej branży – chodzi o to, żeby obdarowany klient znalazł dla upominku jakieś zastosowanie. Szansa na to wzrasta, jeśli damy mu coś, z czego korzysta na co dzień.
– Przykładowo – wyjaśnia specjalista z firmy Videodruk - jeśli celujemy w klientów z branży księgowej, którzy w czasie pracy często robią notatki, to właśnie długopis będzie najlepszym gadżetem dla nich. Jeśli nasi klienci to handlowcy, którzy często są w terenie i dużo rozmawiają przez telefon, wymarzonym gadżetem może okazać się powerbank, czyli zapasowe źródło zasilania. Źle dobrany gadżet ląduje w koszu na śmieci lub na dnie szuflady i przez to nie ma szans pełnić swojej funkcji, czyli przypominać klientowi o naszej firmie.
- Jakość prezentu – lepiej nie dać klientowi żadnego gadżetu, niż dać mu gadżet słabej jakości, psujący się zaraz po pierwszym użyciu. Dlaczego? Ponieważ zadaniem gadżetu jest reprezentowanie naszej firmy przed klientem. Słabo wykonany, nienadający się do użytku gadżet przekazuje klientowi, że nasza firma również jest dokładnie taka sama – niefachowa, nieprofesjonalna, niegodna zaufania. Gadżet trafia do kosza, a wraz z nim nasze szanse na związanie klienta z marką. Zamiast inwestować pieniądze w duże ilości słabych jakościowo gadżetów, które będą rozdawane na prawo i lewo, lepiej wydać więcej na solidne podarki dla konkretnej grupy odbiorców.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana