gadżet
18 kwietnia 2018

Kategoria:
Inne

Jak wybrać gadżet reklamowy do biura?

Stworzenie silnej i rozpoznawalnej na rynku marki wymaga podjęcia odpowiednich działań marketingowych. Jednym z zabiegów preferowanych przez wiele firm jest wykorzystanie gadżetów reklamowych, które staną się podarkami dla potencjalnych klientów i partnerów. Branża gadżetowa oferuje wiele rozwiązań – warto uważnie zastanowić się przed wyborem konkretnych rozwiązań. Podarowanie klientowi lub partnerowi nietrafionego gadżetu może przynieść nam rezultaty odwrotne do zamierzonych.

Gadżety symboliczne

Czyli upominki wręczane przy szczególnych okazjach. Mogą to być np. duże imprezy firmowe, konferencje, targi, urodziny firmy bądź wydarzenia dotyczące ogółu, np. święta Bożego Narodzenia. Ich zadaniem jest przede wszystkim przypominanie klientowi o obecności marki na rynku – cel ten osiąga się poprzez atrakcyjną formę wizualną. Do gadżetów tej kategorii zaliczamy m.in. okolicznościowe koszulki, kubki z nadrukiem, smycze.

Gadżety funkcjonalne

Oczywiście, każdy gadżet reklamowy może pełnić jakąś funkcję, chociażby wizualną, choć mało kto ceni sobie gadżety reklamowe za ich estetykę. Z perspektywy osoby obdarowanej gadżetem bardziej istotne jest to, czy gadżet może jej się przydać w praktycznym życiu – czy długopis będzie wygodny do zapisywania nim notatek, czy kubek nie będzie parzył w dłonie po zalaniu go wrzątkiem, czy myszka komputerowa będzie dobrze leżeć w dłoni. Decydując się na gadżety funkcjonalne, należy wziąć pod uwagę kilka rzeczy.

  • Przydatność gadżetu w danej branży – chodzi o to, żeby obdarowany klient znalazł dla upominku jakieś zastosowanie. Szansa na to wzrasta, jeśli damy mu coś, z czego korzysta na co dzień.

– Przykładowo – wyjaśnia specjalista z firmy Videodrukjeśli celujemy w klientów z branży księgowej, którzy w czasie pracy często robią notatki, to właśnie długopis będzie najlepszym gadżetem dla nich. Jeśli nasi klienci to handlowcy, którzy często są w terenie i dużo rozmawiają przez telefon, wymarzonym gadżetem może okazać się powerbank, czyli zapasowe źródło zasilania. Źle dobrany gadżet ląduje w koszu na śmieci lub na dnie szuflady i przez to nie ma szans pełnić swojej funkcji, czyli przypominać klientowi o naszej firmie.

  • Jakość prezentu – lepiej nie dać klientowi żadnego gadżetu, niż dać mu gadżet słabej jakości, psujący się zaraz po pierwszym użyciu. Dlaczego? Ponieważ zadaniem gadżetu jest reprezentowanie naszej firmy przed klientem. Słabo wykonany, nienadający się do użytku gadżet przekazuje klientowi, że nasza firma również jest dokładnie taka sama – niefachowa, nieprofesjonalna, niegodna zaufania. Gadżet trafia do kosza, a wraz z nim nasze szanse na związanie klienta z marką. Zamiast inwestować pieniądze w duże ilości słabych jakościowo gadżetów, które będą rozdawane na prawo i lewo, lepiej wydać więcej na solidne podarki dla konkretnej grupy odbiorców.