Artykuł sponsorowany

Jak wybrać dobry projektor do sali konferencyjnej?

Jak wybrać dobry projektor do sali konferencyjnej?

Na wybór projektora do sali konferencyjnej musimy poświęcić nieco więcej czasu niż na zakup podobnego urządzenia do wykorzystania w domu czy nawet w szkolnej klasie komputerowej. Pod uwagę trzeba wziąć nie tylko parametry pomieszczenia, ale także fakt, że projektor będzie użytkowany przez wiele różnych osób, a prezentacje będą odbywać się w nie całkiem zaciemnionym pomieszczeniu.

Najważniejsze parametry projektora biznesowego

W salach kinowych nie bez powodu panuje całkowita ciemność. Podczas wyświetlania filmu projektor ma być jedynym źródłem światła, dzięki temu obraz jest wyraźny. Właśnie z tego powodu na czas wyświetlania filmu w szkole zasłania się okna, a z domowymi projekcjami zwykle czekamy do zmroku. Konferencje zazwyczaj odbywają się w ciągu dnia, a ich uczestnicy często chcą robić notatki – dlatego sale konferencyjne rzadko są w pełni zaciemniane. Takie wyjątkowe warunki sprawiają, że projektorom biznesowym stawiane są bardzo wysokie wymagania odnośnie jasności. Toteż jasność jest podstawowym parametrem, na jaki należy zwrócić uwagę, wybierając projektor do sali konferencyjnej. Przyjmuje się, że powinna ona wynosić min. 2500 ANSI lumenów, ale im więcej, tym lepiej.

Mówiąc o kluczowych parametrach projektora, nie sposób pominąć rozdzielczości, od której zależy jakość wyświetlanego obrazu – mówi ekspert z firmy ProPCnet. Przyjmuje się, że znowu – im większa, tym lepiej. Warto jednak pamiętać, że projektor w sali konferencyjnej służy do wyświetlania prezentacji, a nie filmów. Rozdzielczość obrazu jest w takich sytuacjach drugorzędna wobec kontrastu. To kontrast decyduje o tym, czy odbiorcy prezentacji będą w stanie dostrzec np. różnice w odcieniach kolorów na wykresach, dlatego to kontrast powinien być jak najwyższy. Z kolei wysoka rozdzielczość projektora będzie wymagana w przypadku sal konferencyjnych o dużej powierzchni.

Techniczne wymagania dla projektora biznesowego

Jakość wyświetlanego obrazu to nie wszystko. Kupując projektor do sali konferencyjnej, trzeba brać pod uwagę również kwestie techniczne. Po pierwsze, zwróćmy uwagę na rodzaj złączy. Jak wspomnieliśmy już wcześniej, z urządzenia będzie korzystać wiele osób, a więc projektor musi dawać możliwość łączenia się z różnymi komputerami i peryferiami. Dobry projektor biznesowy powinien posiadać nie tylko wejścia złącza HDMI, ale też D-Sub, USB, RCA itd. Po drugie, projektor ma służyć bezawaryjnie jak najdłużej, toteż trzeba sprawdzić żywotność lampy. Do zastosowań profesjonalnych absolutnie nie opłaca się wybierać lamp o żywotności do 1000 godzin. Im dłuższa żywotność lampy, tym dłużej posłuży projektor. Niektóre z urządzeń mogą pracować w trybie ekonomicznym, co pozwala wielokrotnie przedłużyć żywotność lampy. Za przykład niech posłuży projektor BenQ MH535, którego lampa w trybie standardowym będzie świecić z pełną mocą przez minimum 5000 godzin, zaś w trybie oszczędnym – nawet 10000 godzin.

Na koniec warto wspomnieć o najlepszych markach projektorów. Śledząc rankingi tworzone przez użytkowników i specjalistów, możemy zauważyć, że na rynku przodują 3 marki: BenQ, Epson i Optoma. Chcąc oszczędzić sobie kłopotu podczas wyboru projektora, można więc zawęzić poszukiwania do oferty tych trzech producentów.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.