Artykuł sponsorowany

Jak stworzyć dobrą prezentację multimedialną?

Jak stworzyć dobrą prezentację multimedialną?

Prezentacje multimedialne, nazywane inaczej pokazami slajdów, to dziś podstawowy element niemalże każdej prezentacji przeróżnych treści. Obsługi programu Power Point uczymy się już na lekcjach informatyki w szkole, jednak wiedza, którą nabywamy, jest bardzo ogólna i zdawkowa. Wiemy, jak od strony praktycznej stworzyć slajd, wrzucić do niego tekst, obraz, wykres, ale nikt nie uczy nas, co w prezentacji multimedialnej powinno się znaleźć, by nam ułatwiła ona przedstawienie tego, co mamy do przekazania, a odbiorcom ułatwiła właściwe zrozumienie tematu. Jak zrobić dobrą prezentację?

Dobra prezentacja na przykładzie prezentacji pracy studenta

Prezentacje multimedialne przygotowujemy już od szkoły podstawowej i teoretycznie jesteśmy uczeni, jak to się robi: gdzie kliknąć, by utworzyć slajd, jak wrzucać do niego treści, jak powinien wyglądać slajd tytułowy, końcowy itd. Kiedy jednak stajemy przed większym wyzwaniem i musimy przygotować na przykład pokaz slajdów do zaprezentowania naszej studenckiej pracy, pojawia się problem. Weźmy pod lupę konkretny przykład: napisaliśmy kilkunastostronicową pracę o właściwościach betonu komórkowego i musimy do niej stworzyć prezentację multimedialną. Jak się za to zabrać? - Jak mówią nam przedstawiciele firmy NEO-MEDIA z Mysłowic, najlepiej zacząć od rozrysowania schematu prezentacji na zwykłej kartce papieru. Załóżmy, że nasza praca dotyczy stricte kilku właściwości fizycznych betonu komórkowego: gęstości, wytrzymałości na ściskanie, kurczliwości, mrozoodporności i współczynnika przewodzenia ciepła. Na takie właśnie sekcje dzielimy prezentację, a następnie opracowujemy kolejny schemat – schemat poszczególnych sekcji. Gęstość betonu komórkowego: slajd 1 – omówienie obowiązującej normy, slajd 2 – wykres z prezentacją, jak przekrojowo prezentuje się gęstość materiału, slajd 3 – omówienie czynników, które wpływają na gęstość. Analogicznie postępujemy z kolejnymi sekcjami.

Więcej grafiki, mniej tekstu

Dobra prezentacja multimedialna niemalże zawsze powinna zawierać więcej grafiki (wykresów, schematów, rysunków, zdjęć) i minimalną ilość tekstu. Powinno nam zależeć na tym, by osoby, które będą oglądać naszą prezentację, miały przed oczami obrazy nawiązujące do tego, o czym opowiadamy. Ich zadaniem jest ułatwienie zrozumienia tego, co mówimy. Wyjątkiem są prezentacje multimedialne, które będziemy rozsyłać do odbiorców i oni sami na ich podstawie mają zdobyć konkretną wiedzę. Tu tekstu przyda się więcej, jednak grafiki wciąż nie może brakować, by prezentacja była jasna w odbiorze i też atrakcyjniejsza, a tym samym łatwiejsza do zapamiętania.

Nie ma jednak co ukrywać, nie wszyscy mamy dryg, smykałkę do komponowania prezentacji multimedialnych – nie potrafimy odpowiednio dobrać treści, nie czujemy estetyki pokazów slajdów i finalnie nie jesteśmy zadowoleni ze swoich prac. Wówczas warto skorzystać z pomocy firmy, w której możemy zamówić prezentację w Power Point – rynek e-usług jest dziś na tyle szeroki, że bez problemu znajdziemy firmę, która pomoże nam wykonać zadanie.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.