Artykuł sponsorowany

Jak sprzedać dom lub mieszkanie? Porady i sugestie

Jak sprzedać dom lub mieszkanie? Porady i sugestie

Szybka sprzedaż nieruchomości może nie być taka prosta jak się wydaje. Posiadanie domu lub mieszkania o wysokim standardzie nie gwarantuje osiągnięcia zadowalającej ceny. Wynika ona z wielu czynników, takich jak właściwa prezentacja, trafienie do konkretnej grupy klientów oraz umiejętności negocjacyjne sprzedawcy. Dlatego też w wielu przypadkach skorzystanie z usług pośrednika nieruchomości jest dużo bardziej efektowne niż samodzielna sprzedaż.

Gdzie szukać klientów?

Istnieje wiele różnych mediów, w których można dodawać ogłoszenia o sprzedaży nieruchomości. Każdy regionalny rynek posiada swoje kanały ogłoszeniowe. W ostatnich latach największą popularnością cieszy się internet, który oferuje różnego rodzaju portale. Dodawanie ogłoszenia w każdym możliwym miejscu może nie być efektywne, bowiem wybór odpowiedniego miejsca powinien opierać się o grupę docelową klientów. Najlepiej jest umieścić informację o sprzedaży tam, gdzie trafi ona tylko do osób chcących kupić nieruchomość, a nie do wszystkich dokonujących transakcji kupna-sprzedaży. Z tego powodu najlepsze są bazy ogłoszeń pośredników nieruchomości, które śledzą potencjalni nabywcy.

Jak powinno wyglądać ogłoszenie?

Ogłoszenie musi być odpowiednio przygotowane. Przede wszystkim powinno ono posiadać wszystkie najważniejsze informacje, o których potencjalny klient chce dowiedzieć się w pierwszej kolejności. Ogromne znaczenie ma również uwypuklenie atutów, czyli np. dodane informacji o tym, że wnętrze jest wyremontowane, lokalizacja znajduje się niedaleko przystanków komunikacji miejskiej, okolica jest spokojna, czynsz jest bardzo niski itp. Całość tekstu musi jednak być spójna i przejrzysta. Dużą rolę odgrywają także dodane do ogłoszenia zdjęcia. Powinny one ukazywać czysty ogród i schludne wnętrze bez obecności przedmiotów domowników. Muszą być wyraźne, dobrze oświetlone i w możliwie wysokiej jakości. Dobrze skomponowane, profesjonalne ogłoszenie sprawi, że więcej osób zwróci na nie uwagę i zainteresuje się szczegółami jeszcze przed podjęciem decyzji o wykonaniu telefonu.

Co wpływa na negocjacje?

Jeśli już znajdą się klienci chcący zobaczyć nieruchomość, trzeba ją dobrze zaprezentować. Niezbędne jest generalne sprzątnięcie wnętrza, ponieważ pozytywnie wpłynie to na odbiór, umożliwi swobodne poruszanie się oraz zaglądanie w różne kąty. Należy także na żywo udowodnić zalety, jakie zostały umieszczone w ogłoszeniu. Drobne usterki najlepiej jest szybko naprawić, bowiem potencjalny klient może dojść do wniosku, że właściciel nienależycie dbał o swój dom. Pracownik firmy Joanna Jażdżewska Nieruchomości dodaje:

Wszystkie te niuanse będą miały wpływ na możliwości negocjacyjne. Im więcej znajdziemy klientów, tym bardziej możemy wywindować cenę. Z kolei wszelkie usterki, zniszczenia lub inne negatywne cechy pozwolą klientom zaniżać ustaloną wartość.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.