Artykuł sponsorowany

Jak podwyższyć umiejętności językowe pracowników?

Jak podwyższyć umiejętności językowe pracowników?
Znajomość języka obcego jest obecnie warunkiem zatrudnienia na dobrym stanowisku pracy. Często też stanowi czynnik niezbędny do awansu i rozwoju kariery zawodowej. Dla wielu firm, które współpracują z kontrahentami zagranicznymi, możliwość komunikacji po angielsku czy niemiecku jest podstawą funkcjonowania. O doskonalenie językowe pracowników dbają w nich sami właściciele czy dyrektorzy.

Umiejętności językowe w kontekście zawodowym

Doskonalenie zawodowe jest dziś podstawą sukcesu, dobrej pracy i korzystnych zarobków. Dlatego wielu pracodawców stawia duży nacisk na inwestowanie w umiejętności pracowników. Jedną z nich jest komunikatywna znajomość języka obcego. Wybór tego właściwego nie zawsze jest oczywisty. Do najpopularniejszych i powszechnie używanych języków zalicza się oczywiście angielski. Są jednak takie firmy, których działalność jest ukierunkowana na współpracę z krajami Dalekiego Wschodu czy z zachodniej Europy. Wówczas bardziej przydaje się znajomość języka hiszpańskiego, francuskiego, a nawet japońskiego. Szanse zatrudnienia 100% pracowników, którzy porozumiewają się w takich językach są niewielkie. Im większa firma, tym łatwiej i bardziej opłacalnie jest dokształcić podwładnych niż poszukiwać tych, którzy już dysponują pożądanymi umiejętnościami. Inwestycja w kurs językowy dla pracowników pozwoli poszerzyć kompetencje fachowcom z dziedziny inżynierii czy medycyny, którzy jeszcze nie znają wymaganego na konkretnym stanowisku języka.

Oferta szkół i ośrodków edukacyjnych

W odpowiedzi na zapotrzebowanie, jakie zgłaszają firmy, w szkołach i ośrodkach szkoleniowych organizowanych jest wiele różnych kursów z zakresu doskonalenia językowego. Szczególny nacisk kładzie się na język angielski, który ma charakter uniwersalny i może być przydatny w kontaktach na całym świecie. Jest to również język obowiązujący w przygotowywaniu dokumentacji technicznej produktów sprzedawanych w innych krajach świata. Nie oznacza to jednak, że na angielskim kończą się oferty szkół. Centrum Językowe Akademos z Warszawy proponuje dyrektorom firm i osobom odpowiedzialnym za doskonalenie zawodowe pracowników także profesjonalne kursy z języków niemieckiego, francuskiego, włoskiego, hiszpańskiego, niderlandzkiego, a także rosyjskiego i japońskiego. Aby zapewnić komfort uczestnikom takich kursów i umożliwić doskonalenie językowe wszystkim pracownikom firmy, placówki edukacyjne oferują też organizację zajęć na terenie przedsiębiorstwa. Można też zorganizować warsztaty w formie wyjazdowej, podczas której uczestnicy szkolą się w innym kraju, w środowisku, które posługuje się danym językiem.

Kursy specjalistyczne dla wybranych branż

Jedną z barier, jaką muszą pokonać pracownicy posługujący się językiem obcym, jest ta związana ze znajomością słownictwa specjalistycznego. Przykładowo, praca pielęgniarki w szpitalu niemieckim lub brytyjskim wymaga konieczności porozumiewania się z pacjentami i lekarzami oraz rozumienia, czego się od niej oczekuje. Prawnik, który negocjuje umowy międzynarodowe powinien być doskonale obeznany z fachową terminologią. Dla takich osób są dostępne specjalistyczne kursy językowe, pozwalające na opanowanie i wyćwiczenie konkretnego zawodowego słownictwa. Wśród szkoleń specjalistycznych znajdują się:
  • kursy biznesowe,
  • szkolenia dla branży budowlanej,
  • szkolenia dla informatyków i specjalistów od IT,
  • kursy językowe dla prawników,
  • kursy dla branży medycznej.
Na zamówienie szkoły organizują też szkolenia przygotowane indywidualnie dla konkretnej grupy zawodowej. Może to być np. język angielski dla fizjoterapeutów, język niemiecki dla księgowych czy język hiszpański dla pracowników działu obsługi klienta.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.