Artykuł sponsorowany

Jak działają agregaty malarskie?

Jak działają agregaty malarskie?
Zastosowanie agregatów malarskich stanowi doskonałą alternatywę dla tradycyjnej metody malowania. Dzięki tym urządzeniom pokrywanie farbą dużych powierzchni zajmuje zdecydowanie mniej czasu, a efekty ich pracy zadowolą nawet najbardziej wymagających klientów. Z naszego artykułu dowiesz się, jak działają agregaty malarskie oraz na co warto zwrócić uwagę przy ich wyborze.

Agregat malarski – dla kogo?

Jeśli prowadzisz firmę, która specjalizuje się w remontach oraz wykończeniach wnętrz, rozwiązanie, jakie stanowi agregat malarski, może okazać się strzałem w dziesiątkę. O ile pokrywanie farbą niewielkich oraz łatwo dostępnych powierzchni przy pomocy pędzli, wałków i pracy ludzkich rąk nie stanowi najmniejszego problemu, tak malowanie dużych powierzchni i zakamarków może być już nie lada wyzwaniem. Zarówno pod względem technicznym, jak i pod względem ograniczeń czasowych. Malowanie ręczne trwa bowiem zdecydowanie dłużej niż przy użyciu agregatu malarskiego. Ponadto agregat ułatwia pracę i gwarantuje równomierne pokrycie farbą malowanych powierzchni – niezależnie od tego, czy są nimi ściany wewnętrzne czy elewacja budynku. Zastosowanie agregatu jest nie tylko proste i szybkie, ale także ekonomiczne, gdyż wymaga użycia mniejszej ilości farby.

Agregat malarski – zasada działania

Agregaty malarskie to urządzenia, które służą do hydrodynamicznego malowania natryskowego. Co to oznacza w praktyce? O odpowiedź na to pytanie poprosiliśmy eksperta, naszego rozmówcę z firmy Pagat w Szczecinie, która jest autoryzowanym dealerem agregatów malarskich cenionych na świecie marek:
Agregat malarski pompuje i spręża farbę bez użycia powietrza. Następnie jest ona przetłaczana pod bardzo wysokim ciśnieniem – wynoszącym około 200 bar – przez niewielką dyszę. W ten sposób możemy uzyskać jednolitą i gładką powłokę malarską. Rozpylenie farby może następować w strumieniu o określonej szerokości. Szerokość strumienia zaś jest zależna od rozmiaru dyszy oraz prędkości przepływu.

Rodzaje agregatów malarskich

Pośród dostępnych na rynku agregatów malarskich wyróżniamy kilka rodzajów tych urządzeń. Najpopularniejszymi obecnie są agregat tłokowy oraz agregat membranowy. Agregat tłokowy jest powszechnie i szeroko stosowany z uwagi na dużą wydajność oraz możliwość łatwego sterowania przepływem farby, które odbywa się za pomocą komputera. Konstrukcja agregatu tłokowego pozwala także na używanie farb, których konsystencja jest gęsta.  Agregat membranowy zaś charakteryzuje się prostą konstrukcją oraz brakiem zaawansowanych technicznie elektronicznych rozwiązań. Stąd stanowi tańszą alternatywę dla agregatu tłokowego. Pompa membranowa jednak pobiera więcej energii oraz charakteryzuje się mniejszą siłą ssącą.

Na co warto zwrócić uwagę przy wyborze agregatu malarskiego?

Zakup agregatu do firmy to inwestycja na lata. Dlatego też należy zwrócić uwagę na to, aby wybrane przez nas urządzenie było jak najbardziej uniwersalne oraz wydajne. Warto zainwestować w agregat, który posiada odpowiednie dla naszej działalności rodzaje akcesoriów takich jak na przykład przedłużki, które umożliwiają malowanie sufitu bez konieczności wykorzystywania drabiny podczas trwania prac. Jeśli nie chcesz nadwyrężać budżetu firmy, nie decyduj się na zakup tanich rozwiązań. Korzystniejszą alternatywą w takiej sytuacji jest bowiem  wynajem agregatu. Istnieją na rynku firmy, które oprócz sprzedaży, oferują także wypożyczanie sprzętu na czas, w jakim trwają określone prace. Niektóre z nich dają możliwość wynajmu tych urządzeń nawet na jedną dobę. Wypożyczane maszyny zaś są kompletnie wyposażone oraz gotowe do pracy.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.