Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Jak działają agencje turystyczne?
Ci z Państwa, którzy korzystali już z oferty turystyki zorganizowanej, być może mieli już okazję korzystać również z usług agencji turystycznych. Ich działalność opiera się na trochę innych zasadach niż ma to miejsce w przypadku biur podróży. Czego dotyczą te różnice i czy warto zapoznać się bliżej z ofertami agencji turystycznych? Odpowiedzi na te pytania poniżej.
Kilka słów o agencjach turystycznych
Główna różnica między biurami podróży a agencjami turystycznymi dotyczy tego, że te pierwsze są organizatorami usług turystycznych, a do prowadzenia tego typu działalności potrzebne jest specjalne zezwolenie oraz wpis do rejestru organizatorów turystyki i pośredników turystycznych. Aby taki wpis uzyskać, również należy spełnić kilka wymogów dotyczących m.in. niekaralności, doświadczenia w turystyce oraz posiadania przez firmę odpowiedniego ubezpieczenia. Z kolej agencja turystyczna jest pośrednikiem w zakresie świadczenia usług turystycznych między ich organizatorami (czyli podmiotami spełniającymi powyższe wymogi) lub usługodawcami a konsumentem. Agencja sprzedaje klientowi usługi związane z turystyką i wypoczynkiem oferowane przez inne firmy. W naszym kraju działalność agencji i biur podróży jest regulowana przez przepisy Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o usługach turystycznych. Jeśli chodzi o formę prawną agencji turystycznych, może być ona różna np. jednoosobowa działalność gospodarcza, spółka osobowa, spółka kapitałowa. Agencje takie mogą też działać na zasadzie coraz dziś popularniejszej franczyzy: prowadzenie firmy jest wówczas łatwiejsze, gdyż otrzymuje się wsparcie (nie tylko materialne) od marki, pod której szyldem się działa, ale jest się też zobowiązanym do uiszczania opłat licencyjnych oraz przestrzegania narzucanych przez tę markę ograniczeń np. w zakresie oferty.
Kompleksowa oferta usług turystycznych
Jak mówi nasz rozmówca z Agencji Turystycznej ITA działającej w Białymstoku, atutem agencji turystycznych jest szeroki zakres świadczonych usług: obejmujący zarówno zorganizowane wczasy, jak i bilety lotnicze i autokarowe, a nawet ubezpieczenia turystyczne i profesjonalną pomoc przy uzyskaniu wizy. Klienci, którzy nie mają czasu lub chęci wyszukiwania dla siebie najkorzystniejszych w danej chwili ofert biur podróży, hoteli czy przewoźników, mogą zdać się na fachową pomoc i doświadczenie pracowników agencji turystycznej. Co ważne, obsługują one nie tylko osoby prywatne, ale też grupy np. wycieczki szkolne, wyjazdy integracyjne dla firm, wyjazdy na zagraniczne konferencje.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana