Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Jak dobrać akumulator do roweru elektrycznego?
Napięcie
W tym przypadku zasada jest prosta – napięcie baterii powinno odpowiadać napięciu, do jakiego fabrycznie dostosowany został silnik roweru.Jeśli silnik pracuje przy napięciu 36V, dokładnie takie samo powinno być napięcie baterii – wyjaśnia przedstawiciel firmy elektrycznenapedy.pl - Co prawda istnieją silniki, których sterownik pozwala na współpracę z bateriami o innych parametrach, generalnie jednak zaleca się zachowanie podobnych parametrów.Rodzaj gniazda do baterii Tutaj również mamy do czynienia z bardzo prostą zasadą – połączenie baterii powinno odpowiadać wejściu w rowerze. Najpopularniejszym rozwiązaniem, które znajdziemy w większości silników, jest wejście 4-pinowe.
Wymiary i kształt baterii
Jeśli posiadamy rower z fabrycznie zainstalowanym silnikiem, nie mamy zbytnio wyboru w tej kwestii – kupując nową baterię musimy wybrać model kształtem i wymiarem pasujący do egzemplarza, których chcemy wymienić. Jeśli jednak sami konstruujemy rower, możemy zdecydować się na jedno z kilku obecnych na rynku rozwiązań:- Silverfish – to najpowszechniej stosowany typ baterii rowerowych. Można ją bez problemu zamontować na bagażniku roweru bądź w dolnych lub tylnych częściach ramy.
- Bottle – kształtem bateria ta bardzo zbliżona jest do silverfish, również może być mocowana w różnych punktach ramy, jednak zwykle instaluje się ją w miejscu, gdzie zwykle montowany jest uchwyt na bidon.
- Down Tube – w tym przypadku możliwości montażu nie mamy zbyt wielu, prawie wyłącznie instaluje się ją w miejscu bidonu.
- Rear Back – montowane, zgodnie ze swą nazwą, z tyłu roweru, na bagażniku.
- Frog – bateria dość rzadko stosowana, montowana pod siodełkiem w mniejszych rowerach i rowerach składanych .
Moc silnika a pojemność baterii
Większa moc silnika zapewnia lepsze przyspieszenie i lepsze wsparcie przy podjazdach, ale powoduje również szybsze rozładowanie baterii. Dlatego też pojemność akumulatora do roweru powinna być dostosowania do możliwości układu napędowego. W przypadku rowerów konsumenckich sprawa jest dość prosta, bowiem zgodnie z przepisami silnik takich pojazdów nie może mieć mocy wyższej niż 250W. Jeśli jednak posiadamy niestandardowy model z silnikiem o większej mocy, warto zdecydować się na zakup baterii o większej pojemności. Pojemność ta powinna być dostosowana do naszych potrzeb i stylu jazdy – przykładowo podczas spokojnej jazdy po mieście bateria rozładuje się dopiero po przejechaniu na niej około 90 km. Jeśli jeździmy po bardziej zróżnicowanym terenie i chcemy wyciągnąć z silnika jak najwięcej, ta sama baterii zużyje się po dwukrotnie krótszym dystansie.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana