Artykuł sponsorowany

Ekonomiczna wizyta w drukarni. Jak drukować i się nie wykosztować?

Ekonomiczna wizyta  w drukarni. Jak drukować i się nie wykosztować?

Notatki lub dokumenty na własny użytek bez problemu możemy wydrukować na domowej drukarce. Nie wykonamy jednak w ten sposób profesjonalnych ulotek, plakatów lub innego rodzaju wydruków. Wówczas musimy skorzystać z pomocy drukarni. Aby wizyta była jak najbardziej ekonomiczna warto wiedzieć o kilku podstawowych kwestiach, dzięki którym zbytnio się nie wykosztujemy.

Drukowanie przez profesjonalną drukarnię zawsze będzie droższe niż domowa drukarka. Jednak należy wziąć pod uwagę również jakość – na zwykłej drukarce nie otrzymamy takich samych rezultatów, co na zaawansowanym sprzęcie. Z tego względu raczej nie wydrukujemy materiałów reklamowych lub formatów większych niż A4 samodzielnie. A wizyta w drukarni wbrew pozorom nie musi być droga – o ile zapamiętamy kilka wskazówek.

Wykorzystaj maksymalnie dostępną powierzchnię

Dużo zależy od tego, co chcemy wydrukować. W przypadku dokumentów lub notatek na własny użytek, materiałów szkoleniowych czy innych dokumentów, które nie muszą mieć określonych parametrów warto zdecydować się na druk dwustronny. Zwłaszcza, jeśli później będziemy chcieli dokument zbindować. Im mniej kartek do oprawy, tym taniej – w przypadku niewielkiej liczby stron nie ma to aż takiego znaczenia, ale przy większych nakładach koszt może być zdecydowanie mniejszy. No i oczywiście dzięki temu zadbamy o środowisko, zużyjemy bowiem o połowę mniej papieru.

Czasem mniej znaczy więcej

Ulotki, broszury lub foldery reklamowe muszą zostać wypełnione treścią – to oczywiste. Jednak informacji nie może być ani za mało (klient pozostanie z niedosytem), ani tym bardziej za dużo. Wielostronicowe ulotki najprawdopodobniej nie zostaną przeczytane – klient prędzej skupi uwagę na krótszym tekście. Dodatkowo zbyt rozbudowane materiały reklamowe będą również droższe. Im więcej stron do druku, tym wyższy koszt. Najlepiej zachować zasadę złotego środka i dać dokładnie tyle treści, by była interesująca, wyczerpywała temat oraz zwracała na siebie uwagę bez nadmiernego przytłoczenia informacjami. Dzięki temu prędzej zdobędziemy klienta i mniej zapłacimy w drukarni.

A czasem więcej znaczy taniej

Cena pojedynczego wydruku zmniejsza się wraz ze wzrostem nakładu. Im więcej drukujemy, tym taniej zapłacimy za pojedynczy wydruk. Lepiej więc zdecydować się od razu na większy nakład, niż drukować kilkakrotnie to samo, jednak za każdym razem w osobnym zleceniu. Na przykład w drukarni Strefa Xero w Warszawie tradycyjny wydruk A4 w kolorze kosztuje 2,50 zł w nakładzie 1-100 sztuk. W nakładzie powyżej 1000 sztuk cena za pojedynczy wydruk wynosi już tylko 0,85 zł – jest to więc zdecydowana różnica w cenie pojedynczego egzemplarza.

Wybierz właściwie dopasowany do projektu papier

Nie przy każdym wydruku sprawdzi się lepszy, a tym samym droższy papier – czasem lepiej wybrać sprawdzone rozwiązania, które jednocześnie będą tańsze. Ważna jest również jakość wydruku – druk cyfrowy w jakości offset będzie równie dobrze wyglądał zarówno na tańszym, jak i droższym papierze. Warto więc wybrać taki, który będzie najlepiej pasował do danego projektu, bez prób podwyższenia jakości – może okazać się, że takie rozwiązanie będzie tylko droższe, a niekoniecznie bardziej estetyczne. Niepowlekany papier o niskiej gramaturze jest nie tylko tańszy, ale również bardziej ekologiczny.

Nawiąż stałą współpracę

Status stałego klienta również przynosi wymierne korzyści finansowe. Jeśli zdecydujemy się na  współpracę możemy liczyć na stałe, niższe ceny, rabaty, możliwość płatności przelewem lub nawet odroczoną płatność. Oczywiście w pakiecie z najwyższą jakością usług i szybkimi terminami realizacji.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.