Druk ulotek
6 grudnia 2020

Kategoria:
Inne

Dlaczego ulotki to wciąż ważny nośnik reklamy?

Pracodawcy nie chcąc pozostać w tyle przenieśli dużą ilość działań marketingowych do sieci. Media społecznościowe pozwalają na skuteczne rozprzestrzenianie informacji. Wbrew pozorom te tradycyjne rozwiązania, jak banery lub ulotki, nie przestały istnieć. Współistnieją na rynku wraz z marketingiem internetowym, działając równie skutecznie. Współcześnie wiele firm wciąż opiera swoją reklamę o ulotki i drukowane broszury.

Czym są ulotki?

Ulotka reklamowa nazywana jest rodzajem druku ulotnego. Stosuje się ją w celach informacyjnych albo propagandowych. Informacje w tej formie rozprzestrzeniają się błyskawicznie. Fachowo ulotki określa się także mianem druków bezadresowych, co jest odzwierciedleniem tego, że nie są adresowane do żadnego konkretnego odbiorcy. Choć często wiele z nich można znaleźć w skrzynkach na listy, nie są one personalizowane – po prostu odpowiedzialna za to zadanie osoba wypełnia nimi skrytki.

Najczęściej tworzone ulotki są jedno – lub dwustronne. Drukuje się je na niewielkich kartkach papieru, co ułatwia kolportaż i pozwala czytającemu na błyskawiczne zapoznanie się ze znajdującymi się na niej informacjami. Druk ulotek uznawany jest za jedną z tańszych i najbardziej efektownych form marketingu. Zapiski tego rodzaju często przedstawiane są w sposób artystyczny, pełen kolorów i pogrubień czcionki, co ma na celu przyciągnięcie uwagi.

Zaprojektowanie, tworzenie i drukowanie nawet dużej liczby ulotek wymaga relatywnie niewielkich nakładów finansowych, a skuteczność reklamy opartej na dystrybucji ulotek jest bardzo wysoka. To jeden z głównych powodów niesłabnącej popularności tego nośnika reklamy. Można je wydawać na kilka sposobów. Najpopularniejszy z nich polega na wręczaniu druków przechodniom. Często spotykanym sposobem kolportażu jest wkładanie ich do skrzynek pocztowych lub pozostawianie w często odwiedzanych miejscach – jak sklepy, biura bądź poczekalnie.

Ulotka jako doskonała forma reklamy

Bardzo ważny jest dobór odpowiedniego formatu ulotki. Najlepiej, by mieściła się ona w dłoni. Skuteczna ulotka reklamowa powinna także przyciągać klientów za pomocą chwytliwego sloganu. Ważna jest również oprawa graficzna. Odpowiednio dobrane kolory i czcionki będą koncentrować uwagę czytelnika i wyróżniać się na tle propozycji konkurencji.

Ulotka prezentować się oryginalnie. Tylko w ten sposób zapadnie w pamięci konsumenta i skłoni go do zakupu. Ulotka jest jednocześnie wizytówką producenta, dlatego powinna być zaprezentowana w sposób elegancki i przyjazny dla oka. Aby uniknąć marnotrawienia materiału, dobrze jest na wstępie precyzyjnie określić grupę docelową.  Jest to także pomocne podczas prac projektowych. Znajomość rynku ułatwia dopasowanie treści i formy ulotki do oczekiwań potencjalnych klientów – podpowiada pracownik drukarni offsetowej Grist99, specjalizującej się w produkcji materiałów reklamowych.

Zaletą dobrej ulotki jest także przejrzystość. Treść powinna być wyraźna, czytelna i przemyślana, a sam produkt wykonany z wysokiej jakości materiałów.Warto zadbać o to, by profesjonalna ulotka reklamowa została wydrukowana przez drukarnię oferującą najwyższą jakość poligraficznych usług.