Artykuł sponsorowany

Dlaczego angielski to najpopularniejszy język na świecie?

Dlaczego angielski to najpopularniejszy język na świecie?

Język angielski jest dzisiejszym lingua franca. Według szacunków, językiem tym posługuje się już około 2 miliardów ludzi na całym świecie, z czego jedynie dla 400 milionów jest on językiem rodzimym. Chociaż pod kątem liczebności język chiński bije angielski na głowę, to trudno jednak nazwać go najpopularniejszym językiem. Przyjrzyjmy się bliżej kwestii, dlaczego to właśnie angielski jest najpopularniejszym językiem na świecie?

Język angielski, czyli język globalny

Język angielski to najchętniej wybierany język obcy do nauki. Jest językiem globalnym, umożliwiającym komunikację między różnymi nacjami w wielu dziedzinach życia: w nauce, sporcie, biznesie, rozrywce czy polityce. Mimo, iż nie ma pisanej zasady uznającej którykolwiek z języków za urzędowy "dla świata", postępujący postęp technologiczny, globalizacja i odkrycia niejako wymusiły wprowadzenie jednego, stosunkowo łatwego języka do komunikacji. Stał się nim właśnie język angielski, a wpływ miało na to wiele czynników. Jednym z najważniejszych jest zdecydowanie Internet. To właśnie on sprawił, że angielski stał się językiem globalnym. Możliwość kontaktu z każdego miejsca na ziemi narzuciła potrzebę uniwersalnego języka, którym będzie posługiwać się duża liczba ludzi. Łatwo też zauważyć, że w dobie Internetu popularność angielskiego coraz bardziej wzrasta – wiele słów przenosi się do naszego codziennego języka. Przykładem mogą być chociażby influencerzy lub popularne w korporacjach zwroty typu ASAP czy deadline.

Bez angielskiego w pracy ani rusz

Coraz większa popularność angielskiego i jego obecność w wielu dziedzinach życia nikogo już nie dziwi, podobnie jak to, że na rynku pracy jest już on standardem. Komunikatywna znajomość angielskiego nie robi już na nikim dużego wrażenia, a osoby biegle władające tym językiem w mowie i piśmie mają większe szanse na lepsze stanowiska, a co za tym idzie – na bardziej satysfakcjonujące zarobki od osób bez znajomości angielskiego. Angielski stał się bowiem językiem biznesu, szkoleń czy konferencji. Zacierające się granice między państwami sprawiają, że wiele firm świadczy usługi lub sprzedaje produkty kontrahentom z drugiego końca świata. Jak mówi specjalista ze Szkoły Językowej Czechowice:

Trudno sobie dzisiaj wyobrazić prowadzenie biznesu bez znajomości języka angielskiego, chociażby takiej, która umożliwia swobodną komunikację. Podobnie jak trudno znaleźć dziedzinę, w której angielski nie byłby uniwersalny.

Angielski na świecie

Angielski ma ogromne znaczenie na całym świecie i nie zanosi się w najbliższej przyszłości na zmiany w tej materii. Jest to urzędowy język w 52 państwach świata, włączając w to tak egzotyczne państwa jak Barbados, Bermudy, Mauritius czy Samoę. Co ciekawe, w Stanach Zjednoczonych nie obowiązuje jeden język urzędowy, angielski jest nim jedynie w 28 stanach. Nie mniej, jest on traktowany jednak jako uniwersalny w większości krajów, na większości kontynentów. W angielskim porozumiemy się jednak nie tylko w państwach anglojęzycznych. Rosja i byłe republiki Związku Radzieckiego, Indie, Chiny – to tylko niektóre z państw, w których wbrew pozorom stawia się duży nacisk na naukę angielskiego. Dzieje się tak, ponieważ porozumiewanie się w najpopularniejszym języku świata, jakim bez wątpliwości jest angielski, ułatwia podróże, znalezienie wymarzonej pracy, prowadzenie interesów i po prostu – zrozumienie otaczającego nas świata.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.