Artykuł sponsorowany

Czym zajmują się agencje marketingowe?

Czym zajmują się agencje marketingowe?
Niektórzy być może spotkali się z nazwą agencja marketingowa, ale może nie do końca jasne być, czym zajmują się takie firmy. W jakich sprawach można się zwrócić po pomoc do agencji marketingowej i czy zajmuje się ona tym samym co agencja reklamowa? Jak dobrze wybrać agencję, jeśli na rynku mamy dostępne usługi różnych takich podmiotów? Szczegóły w naszym artykule.

Agencja marketingowa: kompleksowe działanie

Agencje marketingowe takie jak Direct Channel zajmują się kompleksową budową wizerunku firmy lub danego produktu. Zakres świadczonych przez nie usług zależy od potrzeb danego Klienta, może być to np. tworzenie stron WWW, opracowanie identyfikacji wizualnej (w tym projektowanie logo), kampanie w social mediach, rozwijanie programów lojalnościowych czy opracowywanie strategii komunikacji marki. Jako że samo słowo „marketing” ma bardzo szerokie znaczenie, również w zakresie działania takich agencji może znaleźć się wiele różnych działań, których celem jest osiągnięcie przez klienta większych zysków np. ze sprzedaży swoich produktów. W przypadku kampanii marketingowych kluczem do sukcesu jest właściwe zdefiniowanie grupy docelowej i dotarcie do nich z daną ofertą. Zespół agencji marketingowej tworzą zwykle specjaliści z takich dziedzin jak strategia, copywriting, grafika, komunikacja, zarządzanie projektami.

Agencje marketingowe a agencje reklamowe

Czym innym od agencji marketingowychagencje reklamowe, choć zakres ich działalności jest zbliżony. Specjaliści zajmujący się reklamą przygotowują dla klientów np. plakaty, ulotki, billoboardy, gadżety reklamowe, ale też spoty reklamowe emitowane w tv czy w radiu. Niektóre agencje reklamowe specjalizują się w projektowaniu i druku materiałów reklamowych, podczas gdy inne skupiają swoją uwagę na mediach czy internecie jako miejscach na efektywną reklamę. Agencje działające głównie w branży internetowej nazywamy agencjami interaktywnymi lub digitalowymi. Na rynku usług zbliżonych do marketingu działają również agencje social media oraz agencje eventowe.

Jak znaleźć dobrą agencję?

Podobnie jak w przypadku każdego innego wyboru, warto zapoznać się z opiniami dotychczasowych klientów danej agencji marketingowej oraz z portfolio zrealizowanych projektów. Jeśli będą one ciekawe, dopracowane i – co najważniejsze – skuteczne, jest duża szansa, że trafiliśmy na dobrego partnera w dziedzinie marketingu dla naszej firmy. Większość agencji ma dziś własne strony internetowe lub profile w mediach społecznościowych, gdzie znajdziemy wszystkie informacje dotyczące ich działalności, a także dane kontaktowe, gdybyśmy mieli jakiekolwiek pytania.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.