Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Czym jest konfekcjonowanie?
Zanim trafi do klienta, zakupiony towar musi zostać właściwie przygotowany. Wbrew pozorom, nie chodzi tu jedynie o zabezpieczenie przedmiotów na czas transportu – konieczne jest pełne konfekcjonowanie. W jego zakres wchodzi właściwe oznakowanie towaru, opakowanie go w atrakcyjny sposób oraz dołożenie do niego różnych dodatków. Wyjaśniamy na czym dokładnie polega konfekcjonowanie.
Konfekcjonowanie – co to w zasadzie jest?
Konfekcjonowanie to termin kryjący kilka różnych czynności, których celem jest łączenie i pakowanie określonych towarów. Ten proces przebiega zgodnie ze ściśle określonym schematem. Może on wyglądać w ten sposób, że łączy się ze sobą pewne grupy towarów, a następnie wysyła się je do klienta. Zanim dojdzie do wysyłki, towary muszą być odpowiednio posegregowane przez pracowników magazynowych, którzy pracę tę wykonują ręcznie.
-Aby można było zabezpieczyć poszczególne partie towarów, wykorzystuje się specjalne maszyny, np. przeznaczone do dokładnego pakowania towarów w folie zabezpieczające. Co ważne, pakiety i grupy towarów można ze sobą zestawiać dowolnie lub według zalecenia klienta – tłumaczy nasz rozmówca reprezentujący firmę Pakwit.
Jakie czynności wchodzą w skład konfekcjonowania?
W zakres konfekcjonowania produktów wchodzą różne czynności mające na celu przygotowanie produktu w ten sposób, by można było przekazać go klientowi. Konfekcjonowanie obejmuje zarówno działania wykonywane ręcznie, jak i te wykonywane z wykorzystaniem maszyn oraz przyspieszających ten proces urządzeń. Wśród czynności składających się na konfekcjonowanie wymienić należy:
- nanoszenie oznaczeń (w tym kodów kreskowych),
- etykietowanie (w tym umieszczanie na produkcie etykiety uzupełniającej podane na opakowaniu informację),
- dodawanie gratisów,
- pakowanie towaru w zgrzewki (praca wykonywana maszynowo).
Należy pamiętać, że konfekcjonowanie towarów potrzebne jest tylko do modyfikacji konkretnych cech informacyjnych danego produktu, a przede wszystkim jego opakowania. Podczas czynności nie dochodzi do ingerencji w fizyczne cechy towaru. Co więcej, każdy z elementów zamówienia powinien być dołączony w oryginalnym opakowaniu producenta, nawet jeśli klient zamawia kilka różnych przedmiotów.
Istotną częścią konfekcjonowania jest, wspomniany już wcześniej, transport produktów. Polega ona na zapakowaniu przewożonych produktów w ten sposób, by dotarły do klienta w stanie nienaruszonym. Zazwyczaj w tym celu pakuje się je w sztywne kartony, które zabezpieczają ich zawartość przed potencjalnym uszkodzeniem.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana