Artykuł sponsorowany

Czy karty stałego klienta są zgodne z RODO

Czy karty stałego klienta są zgodne z RODO
RODO to unijne rozporządzenie o ochronie danych osobowych, które zawiera przepisy o ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem ich danych osobowych, a także odrębne ustalenia o swobodnym przepływie danych osobowych. Wokół wprowadzenia w życie nowego rozporządzenia narosło wiele kontrowersji. Wielu z nas zastanawia się, czy karty stałego klienta są zgodne z RODO? Sprawdź sam. RODO ma na celu lepszą kontrolę danych osobowych konsumentów i modernizację przepisów, umożliwiających firmom ograniczanie biurokracji. Wprowadzenie RODO ma również na celu dostosowanie przepisów, dotyczących danych osobowych do współczesnej technologii oraz zagrożeń, związanych z rozwojem sieci internetowej. Zanim jednak odpowiemy na pytanie, czy karty stałego klienta są zgodne z RODO, przyjrzyjmy się bliżej rozporządzeniu.

Co wprowadza RODO?

RODO wprowadza szereg zapisów, mających na celu ochronę danych osobowych konsumentów. Jest to przede wszystkim łatwiejszy dostęp do danych osobowych, w tym informacji o sposobie przetwarzania danych, prawo do usunięcia danych oraz prawo do bycia natychmiast poinformowanym w przypadku ataku hakerskiego na dane osobowe. W takiej sytuacji, przedsiębiorstwo zostało zobligowane do zawiadomienia odpowiednich organów nadzorczych ds. ochrony danych.

Zgoda na przetwarzanie danych osobowych

RODO zmieniło również wymagania, dotyczące zgód na przetwarzanie danych osobowych. Zgodnie z nowym prawem, zgoda taka powinna być dobrowolna, konkretna, przejrzysta i specyficzna, a jej wycofanie powinno być bezproblemowe. Muszą znaleźć się w niej tożsamość administratora danych, cele każdej operacji przetwarzania, typ pozyskiwanych danych oraz informacja o ewentualnie podejmowanych automatycznie decyzjach.

Czy karty stałego klienta są zgodne z RODO?

W świetle powyższych informacji należy stwierdzić, że karty stałego klienta są zgodne z RODO , o ile spełniają one określone wymagania. W poszukiwaniu informacji na temat RODO, a także systemów i sposób jego wdrażania, zwróćmy się do firmy RODO Radar, zajmującej się audytami oraz przetwarzaniem danych osobowych. Przede wszystkim zbierane od nas dane, potrzebne do wyrobienia karty stałego klienta, czyli imię, nazwisko, płeć, adres, adres e-mail oraz telefon muszą być adekwatne, stosowne oraz ograniczone do tego co niezbędne w celu, w jakim są przetwarzane. Bądźmy zatem czujni na niestandardowe pytania, takie jak pytanie o imiona rodziców. Szczególną uwagę zwracajmy na zapisy, znajdujące się pod formularzem. Tam umieszczone są okienka, których znaczenie powoduje zgodę na przetwarzanie danych. Warto zdać sobie sprawę, że aby przystąpić do lojalnościowego programu, nie trzeba wyrażać zgody na działania marketingowe lub cykliczne otrzymywanie newslettera. Upewnijmy się, że przedstawiono nam do wglądu lub zapisy o polityce prywatności. Zgoda musi być jasno określona i doprecyzowana, a nie domniemana.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.