Artykuł sponsorowany

Co robić, gdy automat vendingowy się zatnie?

Co robić, gdy automat vendingowy się zatnie?
Automaty sprzedażowe stały się powszechnym elementem miejskiego (i nie tylko) krajobrazu. Spotkamy je w urzędach, szkołach, szpitalach, galeriach handlowych, biurowcach, a także na świeżym powietrzu. Dzięki nim możemy zaopatrzyć się w wodę, gorący napój czy przekąskę o każdej porze dnia i nocy. Co jednak zrobić w sytuacji, gdy urządzenie się zepsuje i nie wyda reszty bądź wybranego produktu?

Rodzaje awarii automatów sprzedających 

Automaty vendingowe, choć coraz nowocześniejsze i lepsze, czasami się psują – jak każdy sprzęt. Sytuacja, w której automat pobiera opłatę, ale nie wydaje kawy czy batonika, bywa bardzo irytująca. Czasami urządzenie nie akceptuje płatności, mimo kilkukrotnego wrzucenia potrzebnej kwoty lub przyłożenia karty płatniczej do czytnika, albo nie oddaje reszty. Na szczęście producenci i firmy obsługujące automaty vendingowe, takie jak spółka PLOH, doskonale zdają sobie sprawę z tego, że maszyny mogą się zacinać. Zamiast więc wyładowywać złość, uderzając urządzenie, lepiej sprawdzić, co należy zrobić w tej sytuacji.

Automat nie działa – co można zrobić? 

Wiele osób ogranicza się do machnięcia ręką i rezygnuje z podjęcia jakichkolwiek działań w sprawie zepsutego automatu. To zupełnie zrozumiałe, jednak warto pamiętać, że nasza reakcja może uchronić inne osoby przed podobną sytuacją oraz przyczynić się do szybkiego usunięcia awarii. Jak zatem postąpić, gdy automat się zatnie? Przede wszystkim zadzwonić pod numer telefonu umieszczony na maszynie i opisać sytuację. Prawdopodobnie trzeba będzie podać dokładną lokalizację automatu, jego numer (znajdziemy go na naklejce umieszczonej z przodu lub boku urządzenia) oraz wytłumaczyć, na czym polega problem. Zanim serwisanci dotrą na miejsce, warto przykleić na automacie kartkę z ostrzeżeniem, że urządzenie nie działa – inni klienci będą z pewnością wdzięczni za taką informację.

Czy „połknięte” pieniądze zostaną zwrócone? 

Jeżeli automat vendingowy pobrał pieniądze, nie wydając produktu, przysługuje nam ich zwrot. W tym celu również trzeba wykonać telefon pod wskazany na maszynie numer, określić, o który automat chodzi, podać godzinę transakcji, numer i nazwę wybranego produktu oraz sposób płatności i wrzuconą kwotę. By odzyskać pieniądze, niezbędne będzie udostępnienie danych kontaktowych oraz ustalenie preferowanego sposobu zwrotu gotówki. Właściciel lub operator automatu zwykle przelewa pobraną przez urządzenie kwotę na nasze konto bankowe. Dzięki temu pieniądze szybko do nas wrócą.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.